Sunday, December 19, 2010

MAK CIK standard


Pagi tadi aku pergi kenduri kahwin dekat Kuala Lumpur .
Oke perkahwinan agak standard lah . Semua orang guna sudu dan garfu nak makan
Tapi aq xde lah guna sebab susah nak makan ayam guna bende alah tu .
Yang paling lawak nya , tiba2 ada sorang mak cik nie duduk satu meja ngan aku .
Meja tu meja bulat yang ada 6 sit . Umur dalam lingkungan awal 50an .
Aku pun hairan bin ajaib . Dah la makan duduk ngan family aku (*macam xd tempat lain je) ,
makan guna sudu dan garfu pulak tu .Tak tahan !
Aku yang muda ni pon pakai tangan , dia yg dh tua pakai benda tu .



Tengah syok2 makan , tetibe ade ayam terlompat dari pinggan .
Habis kotor lapik meja kaler putih tu . Basuh mesti x hilang .
Aku ngan adik-beradik aku ape lag , ketawa terbahak2 .
Sumpah lawak gila tengok reaksi mak cik tu .
Tak tenang aku nak makan . Ketawa x henti2 hampir 2 minit .
Ayah aku x tahan sampai beredar dari meja tu .
Sebab kesian mak cik tu malu . Anak2 dia pulak x henti2 ketawa .

Moral Of The Story :
   x payah la nak mengikut keadaan sangat .
   Kalau buat sesuatu benda yg kita jarang buat mesti buruk padahnya .

to mak cik : sory terngumpat dekat blog . tapi saya x sebut nama .
Aku tengah tulis entry nie pon stil ter-ketawa2 .
Wajah mak cik tu xkan aku lupa kan sampai bila2 . hahaha :D

4 comments:

  1. Hahaha . Bapak la . Okay , aku jahat sebab ketawakan mak cik tu .

    ReplyDelete
  2. mmg patot ketawa pon . sumpah lawak gila

    ReplyDelete
  3. huhuu....
    tak sangka ada orang macam tu gak dalam dunia ini...
    pengajaran yang paling bagus....
    buat orang 2 yang terlupa....

    ReplyDelete
  4. adoii . tak ketawa . senyum ajeee . hehehe ;D
    adehh . *ketawa dalam hati *

    I'd tagged u in http://adorablefara.blogspot.com/2010/12/tag-from-encik-omar.html

    ReplyDelete

Home