Monday, December 27, 2010

RM 1500 ? I want it so bad .


Mungkin bagi sesetengah pihak anggap 1500 nie sikit . Jadi senang nak dapat .
Tapi bagi keluarga aku , 1500 nie amat lah banyak .
Nak keluar kan duit banyak nie , kena fikir betul2 .
1500 nie baru harga pendahuluan . Harga sebenar 4000-5000
"Benda" yg aku nak nie pon bukan lah penting mana  *kata mak aku
Tapi bagi aku , "Benda" nie amat lah penting . It means world to me !
Aku harap sangat sebelom pergi PLKN , aku dah dapat "Benda" nie ( Hakikatnya tak pergi pon PLKN, hahah )

Ramai yg tanya "kau nak buat apa 1500 nie ?" 
Dan ramai juga yg cuba meneka "Benda" yg aku nak nie .
Laptop , motor , iphone . No ! All this stuff are far more expensive than 1500
Aku tetap akan berdiam diri selagi "Benda" nie aku x dapat .
Jadi aku decide nak bekerja dan kumpul 1500 tu sendiri .
Nak harap kan duit parents aku memang lambat .
Silap2 , sampai aku balik dari PLKN pon belum tentu dapat .

Cakap pasal kerja , ada lagi masalah yg timbul  *dugaan
Mak aku x kasi kerja la pulak . haihhh =_='
Dia suruh aku buat lesen dulu sampai aku dapat lesen memandu .
Kalau macam tu ye lambat lagi aku nak dapat "Benda" nie . Adoii !
Aku nie jenis yg keras kepala sikit . Aku tetap nak kerja .
Sampai bergaduh dengan mak sendiri  *anak jenis apa lah aku nie kan

Mungkin di sebab kan pergaduhan nie , mak aku ubah fikiran *kot
Waktu tengah sarapan pagi , dia cakap

 I : Zarep , kau nak ke "Benda" tu ?
Z : Ishhh , mesti lah org nak . Dah memang "Benda" tu org nak dari dulu .
I : Besok bangun pagi2 ikut ibu pergi ****** tu . ( 27 dec 2010 )
Z : Eh ! asal tiba2 pulak nie ? kata "Benda" tu mahal sangat .
I : yelah , kita tanya la dulu harga berapa . Mana tau boleh kurang kan lagi .

OMG ! Gembira gila aku masa dengar berita nie .
Tapi x boleh gembira sangat . Mak aku nie kadang2 suka tukar fikiran saat2 akhir
Survey2 harga , nanti x jadi pulak . Tolong lah jangan merosakkan kegembiraan aku .

7 comments:

  1. urmm..
    go for it..nak taw sesuatu..klu kiter kjew aper jer..kiter dpt..dlu mase scool sy byk bende nk beli..tp sy bukan org senang..semua usaha sendiri...start 19 taun bru keje pas stpm bygkan bape lame..skunk..6taun kejew sampai ak xmau blaja cz nk dpt semua ak nk..mto,phone yg popular2,laptop,pemain cd,koleksi cd2 artis kesygn dr 1st album sampai terkini..semua da dpt..skunk kete idaman dalam mase terdekat amin..sabark..usaha itu dtg dari kiter sendiri

    ReplyDelete
  2. to anon : wahh kreta idaman ? confirm telan byk belanja uh . thanx BTW :)

    ReplyDelete
  3. ish zharif dari bulan 4 kt kem at-taqwa ko ckp nk bg tau..smpai skarag x bg tau lagi ape bende 'Bende' tu

    ReplyDelete
  4. tett . secreto . pagi tad dh survey . harga kat banting 7000 . bayaran muke 2500 . adoii . mahal gilak . terpaksalah peg shah alam .

    agak nya bila aq nak pergi shah alam ?
    harap2 sebelom PLKN la .

    ReplyDelete
  5. mahal gile rm7000
    7000,tapi asal nk 1500 plk

    ReplyDelete

Home