Sunday, January 2, 2011

Tali leher itu penting !




Aku xkan buat kesilapan buat kali kedua like i did when i left SAMUS KD . 
Semasa aku pergi meninggalkan SAMUS , ada lah seorang hamba Allah nie .
Dia nak pinjam tali leher . Beratnya lah hati aku nak kasi . Sayang kot tali leher aku
Okay , nama pon pinjam jadi nanti dia akan pulang kan balik . So x risau dah . 
Aku pon meninggalkan SAMUS dengan hati yg duka *ye ke ? hahaha 
Aku berhijrah ke SMK TELOK DATOK ( TEDA ) tanpa di rancang .
Wahh excited kot pergi sekolah baru sampai lupa kawan2 kat SAMUS . 

Then aku dapat tahu , mamat yg pinjam tie aku sudah pon meninggalkan SAMUS
Itu bermaksud aku akan mendapatkan kembali tie lama aku . Gembira sungguh !
Malangnya , sudah hampir satu bulan aku tetap tidak dapat tie lama aku .
Pelik . Lupa ke apa ? Maybe lupa kot . Nak kena ingat kan nie .
Nampak mak dia lalu , jadi mak aku tegur lah mak dia .

Ibu : eh tali leher anak aku mana ? *** kan dah x sekolah SAMUS .
Mak kpd *** : Owhhh tali leher . Ermm x basuh lagi la kak Ayu . 
                      Nanti lepas dah basuh *** hantar kan .

Berapa lama masa yg diambil untuk membasuh satu tali leher ? 
Seminggu ? 2 minggu ? Setahun ? haihhhh =_='
Sampai sekarang x siap basuh lagi ke ? Kan senang cakap dah hilang .
X payah nak bagi alasan bodoh macam tu . 
Pinjam barang orang jagalah betul2 . Ini x . Siap hilang lagi . Grrr !

So lepas nie , aku x nak bagi sapa2 pinjam tali leher aku .
Lantak la nak cakap tamak ke apa . Aku nak jaga barang2 aku .
Mesti orang akan cakap " eleh stakat tali leher pon nak kecoh "
Tali leher tu penting lah bagi aku . Itu simbol aku pernah bersekolah di SAMUS .
SAMUS memberi banyak makna kepada aku . Kejayaan aku . Semuanya lah .


"SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH"

9 comments:

  1. ish sedekahkan je lah!
    ikhlaskan hati.selamat beramal.

    ReplyDelete
  2. Err , takziah diucapkan . Hikhik .

    ReplyDelete
  3. Hello! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
    Btw lawa blog and happy blogging! And happy new year! :)

    Psst : Bloggis Comel Buat Perkara Tak Patut Jangan Tiru!

    ReplyDelete
  4. haish , x hbis2 nk mgungkit . nsib baik nama bapa kitorg xsama . . haha

    ReplyDelete
  5. chiasmata saye x faham
    mazari? ghani?

    ReplyDelete
  6. eh , sebut tu elok sikit . uncle ghani . haha , no komen . . haha

    ReplyDelete
  7. wah~ terharu la~ ingat lg kat samus... *sob2*
    haha!

    ReplyDelete

Home