Sunday, March 13, 2011

Kemalangan ? Ouchh !

Balik accident terus ambik gambar  

1 March 2011 , hari paling malang setakat tahun nie . Grr !!
Kemalangan jatuh motor depan Econsave . Uwaaaa  . . . .
Malunya lah masa nie . Dah lah depan tu ada warung makan .
Habis semua orang tengok aku jatuh . Tapi x apa . Aku still cover macho masa tu .
Buat macam x ada apa yang berlaku . Padahal tangan dah calar balar . Pergghhh !

Aku nie penunggang motor paling berkhemah kalau nak tau .
Tapi entah macam mana , aku boleh pulak bawa laju masa nie .
Mana x nya , masa tu hujan semakin lebat kot .
Apa lagi , aku pon pecut lah dengan harapan nak sampai cepat .
Tup tup muncul bonggol depan Econsave *Bijak nya lahh kan sapa yg letak bonggol tu*   
Aku pon tekan brek tayar depan sekuat-kuatnya .
Motor aku apa lagi , berjoget2 lah dia macam lagu Just dance by lady gaga *Pulakk* 
BOOMM ! Nangka busuk jatuh . Cepat2 aku bangun dan terus blah dari situ .
Barang2 jatuh dari motor aku pon aku x kutip *Malu mengatasi segalanya*

Sampai dekat Megah , aku ingat nak pergi tandas . Nak basuh tangan aku .
Bila fikir balik , nanti semua orang tengok aku semacam .
Mana x nya , keadaan aku masa nie dah macam mangsa rogol kot .
Baju koyak sana , koyak sini . Kotor sangat2 . *Buas gila orang tu lahap aku*

I think i'm sexy , dont u think the same ? Noob -,-

Kakak aku punya lah kecoh , dia pergi bagi tau ibu aku . Argghh !
Ibu aku punya lah gelabah , terus balik rumah *Kerja tolak tepi , anak di dahulukan*
Terus hantar aku pergi Poliklinik Lau . Poliklinik Lau nie tempat rasmi Pak Li Kopitiam .
Kalau dapat MC dari sini , gaji tetap jalan . Kalau dapat MC dekat tempat lain , gaji x jalan .
Kedekutnya lah . Tapi nasib aku teramatlah malang , aku x dapat MC .
Nak tau kenapa ? Sebab aku x mintak MC dekat doktor tu .
Mana lah aku tau kalau MC tu kena mintak . Aku ingat kan doktor tu yang bagi sendiri .
Alaa x kisah pon , sebab aku habiskan duit Pak Li sebanyak RM 65 untuk bayar kos perubatan .
Hahahaa . Padan muka Pak Li . Aku pon padan muka , sebab dapat injection . Sakit nya lahh .


Bekerja lah aku pada keesokan hari nya . Huhu .
Seperti yang sudah di jangka , aku dapat banyak perhatian daripada crew2 Pak Li .
Baik nya lahh mereka semua . Semua tanya khabar aku , " Ariff okey ? "
Paling x tahan ayat nie ,

Kak Zee : Ariff . . . Ariff , Nasib baik muka kau x apa2 . Kalau x dah x handsome dah .
                X boleh nak ambil gambar smart2 lagi .

Nak tau reaksi aku ? Senyum je lahh walaupon dalam kesakitan .
Kalau muka aku teruk macam tangan aku , confirm menyesal x sudah .
Nasib baik pakai helmet . Huhu .


Econsave memang tempat paling malang a.k.a sial untuk aku kot .
Dulu kena saman polis pon berlaku depan Econsave . Grrr !
Masa tu aku tingkatan 4 . Memang patut pon kena saman .
Pergi pekan Banting tanpa pakai helmet . Bijak sungguh aku kan .

Pesanan penaja :
" Biar lambat asal selamat "


P/S : zaman-zaman noob tulis blog , tolong jangan ketawa >__<

10 comments:

  1. As'salamualaikum , ya Allah . Hati-hati lain kali ya , semoga Allah lindungi ustaz . Semoga juga cepat sembuh tau .

    ReplyDelete
  2. Walaikumsalam fatin :) Alhamdulillah skang dh sehat . Thanx fatin :)

    ReplyDelete
  3. Ishk ishk ishk . Nasib baik pakai helmet . Selama ni aku bdakwah ajak pkai helmet , susah sgt . Ahahaaha

    ReplyDelete
  4. Dalam kampung malas la nak pkai helmet . Hahahaha

    ReplyDelete
  5. syukur alhamdulillah selamat.. dah2 jgn marah2 ada la zharif buat salah kat sape2 tuuu.. jgn salahkan org ek.. salahkan diri sendiri dulu... itu la ubat kepada kesabaran.. aminnn :D

    ReplyDelete
  6. maybe ade kot . tp siapa ? hahaha .
    thanx aswad :)

    ReplyDelete
  7. hahahhaa..

    bengong jugak mamat ni..
    ade pulak salah kan bonggol kat situ ~,~"

    hahaha

    ReplyDelete
  8. memang bonggol tu yg salah . kerana bonggol tu sy tekan brek . hahaha . qada dn qadar lah sebenarnya .

    ReplyDelete

Home