Sunday, March 27, 2011

Aku dan kereta antik

Mana nak mula nie hah ? Zharif Azis kebingungan nie .
Aku terus cerita je lah erk .

Baru-baru nie aku drive kereta ke tempat kerja .
Masuk semalam , dah dua kali aku drive kereta ke tempat kerja .
Seperti biasa , sebelum drive kereta memang aku rasa takut .
Tapi bila dah drive , pergghh ! Macam profesional pon ada . *perasan
Aku drive secara sah okay bukan macam anda-anda semua yang x ada lesen tu . Hahaha

Masa kali pertama aku drive memang x yakin langsung boleh sampai ke Pak Li Kopitiam tu .
Mana x nya , sejak aku ada lesen kereta nie , aku x pernah lagi drive ke jalan raya .
Teruk kan ? Sampai ibu aku cakap , " Boleh x tu ? " (=_=')

                                                                Muka minta penampar 

Masuk kerja jam 8 malam , lepas solat maghrib terus cepat-cepat keluar rumah .
Kenapa ? Sebab aku drive kereta lambat . Kura-kura pon x lambat macam tu .

Nak masuk ke jalan besar , aku dah cuak dah .
" Adoi , macam mana nak melintas nie ? " . Then teringat pak cik kelas memandu .
Pandang kanan je , angkat brek tangan , masuk gear satu , tekan minyak sikit .
Bila rasa kereta tu terhenjut sikit then tahan . Kereta x ada , turun brek tangan .
Alhamdulillah , lepas pon aku melintas . Huh !

Isyarat lampu nak ke Banting nie banyak . Banyak sangat ! Geram aku ohh .
Harapan kereta nak mati kat isyarat lampu nie besar . Lagi-lagi yang drive tu aku .
Tepat ! Memang kereta aku mati . Dua kali pulak tu . Argghh !
Kereta kat belakang sibuk-sibuk je bunyi kan hon . Macam lah kereta dia sorang je ada hon .
Nak cepat sangat , lalu lah sebelah . Ngade-ngade membontoti aku pehal ?

Tenang , jangan gelabah , tarik nafas .
Matikan enjin , hidupkan balik , masuk gear satu , lepas perlahan-lahan .
Bergerak pon kereta aku , amek kau !

Setelah 15 minit , sampai pon kat tempat kerja . Yeay ! *naik moto 7 minit dah sampai
Terus canang satu Pak Li , " Weyh , aku bawak kereta ". Bangga pulak aku . Hahaha
Kalau lah dorang tahu apa yang aku lalui masa nak sampai tu , mesti dorang ketawa besar .

Masa nak balik , kereta pulak buat hal . Enjin x boleh nak hidup . Adoii !
Hidup sekejap , mati balik . Nasib baik aku nie bijak . *sekali lagi , Zharif Azis perasan
Hidup kan enjin , tekan minyak kuat-kuat . Hidup pon kau wahai kereta antik .
Huhh , lega betul rasa nya .

Pulang dengan selamat :) Terukirlah senyuman kat wajah ibu aku . Ececeyhhh ~

                             Jangan hon time aku drive !  

10 comments:

  1. Hahaha... Cuak mmg cuak.. Tp x pe pengalam baik tuuu.. T leh bwk aswad jenjelan banting ek.. X pernah g sane.. Belanja makanan pakli tau :)

    ReplyDelete
  2. setakat belanja ais kosong lepas la kot . HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  3. aq nak komen 1 je,gmbar 2 tak tahan,huhu

    ReplyDelete
  4. x tahan ? x tahan ape ? nak berak k ? HAHAHAHA

    ReplyDelete
  5. doakan aku ade rezeki utk hon kau nnti" ;D

    ReplyDelete
  6. hon lah :) aminn . harap2 kau lulus dengan cemerlang test jpj . bila agak nya tu ye . hahaha

    ReplyDelete
  7. hahahahhaha..

    zharif ! scc pown ade lesen tp lom penah bwk keta sensorang pegi jejauh gitu..

    kira tahniah la buat awk ye ^^

    ReplyDelete
  8. try la bawak :) mest best . kalao x d biasakan , nant kaku . huhu

    ReplyDelete
  9. wah , mcm best je bwk kereta ni . nk try kereta mak akuh gak ni . haha

    ReplyDelete
  10. auto ? senang kot . tapi aq x tau bawak n x penah bawak auto . cuba manual la wan :) nak tengok susah x susah bawak manual . hahahaa

    ReplyDelete

Home