Friday, April 22, 2011

What's next ?

Argghh ! Tension aku di buat nya bila fikir pasal hal nie .
Hal apa ? Hal nak sambung belajar laa .

                                                           Import from myspace =_='

Masa ambil keputusan SPM hari tu , adalah cikgu fizik tegur aku .

Cikgu : Wahh boleh nie , boleh nie ( sambil tengok keputusan aku )
Aku    : Boleh apa cikgu ?
Cikgu : Boleh ambil course nursing . Nurse lelaki sikit . Memang perlukan sangat nurse lelaki .
Aku    : Owhh ye ke ? ( sambil buat muka x suka ) . Kalau ambil medic x layak ke cikgu ?
Cikgu : Ermm susah sikit lah . Tapi kalau dekat Timur Tengah insyaAllah dapat . 
             Awak kena rajin cari penaja lah .

Dan dan dan , memang aku x suka . X suka langsung nak jadi nurse . Tolong lah .
Kerja nurse memang mulia . Bantu pesakit bagai . Tapi aku x minat langsung !
Nak aku ulang ke ? X MINAT LANGSUNG !

Cukup jelas x ? Kalau x jelas jugak memang x tau nak buat macam mana lagi dah .
Sebelum tu , tengok surat yang aku dapat nie ,

                                                           Zharif Azis dislike this !

Argghhh ! Annoying betul . Macam x ada course lain je nak tawar kat aku . GRR !!
Bak kata Adila Azis ( nama ayah kami sama tapi kami bukan adik-beradik ) ,

                                                       IM facebook memang berguna

Huhu . Terima kasih Adila sebab bagi nasihat yang sangat berguna :)
Bila lah keputusan matriks dengan UPU nak keluar nie ? Haihhh . X sabar aku nak tau .
Harap-harap dapat lah course yang aku minat . Aminn ~

Pemilihan atas dasar minat atau atas dasar mahir ? I'm still confuse about this .
For me , minat much more important than mahir . I think laa .

FAKTA : Nurse merupakan pilihan terakhir aku dekat dunia nie .

                           Jangan terlalu memilih !

12 comments:

  1. i think better u tunggu matriks n upu dulu..kalau ada rezeki tak ke mana..
    jgn lyn kolej swasta nie..kolej swasta ada jugak yg bagus tp kalau berduit bolehlah..wait for matriks n upu 1st..ok!!

    ReplyDelete
  2. oke :) thanx for the advice <3

    plus2 , mmg xnak pon jad nurse nie . hahahahahahhaa

    ReplyDelete
  3. buat keputusan yang terbaik
    kalau pening jugak wat sembahyang istiqarah :)

    ReplyDelete
  4. HHA Dapat gak Diploma Nursing tu .
    Andd also my reaction was ; ''Apakah ?!''

    ReplyDelete
  5. memang apakah sangat kan . hahahaha . pelik =_='

    ReplyDelete
  6. Eh , apa ni ? Pulakkk . Mesir je , zharif . No offence =) Ko apply apa untuk mesir tu ? Share sikit . Huhu

    ReplyDelete
  7. aq x tau mcm mna nak apply ? hahahaa

    ReplyDelete
  8. hahahahaaa. . . ..xleh blah. . ..nursing. . .ko apply r diploma geomatic science. .(GIS). . . .baru gempak

    ReplyDelete
  9. haha . ikot ckap mak bapak okeh :)

    anyway , ad tag contest untk kaw kalo interested . hee

    ReplyDelete
  10. weyh,,
    kak long aku cakap, tawaran UPU kuar bulan 5 ni..
    same2 la kite tggu ye..

    ko nk amek medik gak ke??

    ReplyDelete
  11. kalao dapat medic memang nak amek . tp result bukannya segempak cik scc kita nie hah .

    harap2 dapat medic lah . aminn ~

    ReplyDelete

Home