Sunday, May 29, 2011

New Life Begin :)

                                                                      Dah cukup besar ?

First day pendaftaran je dah kelam kabut . Kusut masai gila . Padahal x lambat pon . 
Kat dalam surat tulis , pakai baju yang sopan dan kemas semasa pendaftaran .
Aku pon dengan sopannya memakai kemeja , seluar jeans serta selipar putih ku yang vogue tu .

" Dik , kita nak ambik gambar kad matrik . Kena pakai tali leher dan kasut "
Rasa menyirap sangat . Parking kereta punya lah jauh ke belakang . Panas gila masa nie . 
There u got my masam face ( Actually nak cover braces jugak )

Bertolak ke Penang

Bertolak hari Ahad . Pagi-pagi dah bertolak .

Penat sangat-sangat sebab hari Sabtu pergi Melaka servis gigi . X cukup rehat .
Sampai Penang petang . Tengok kolej sekejap lepastu cari tempat penginapan .

Pendaftaran  

Ramai gila manusia masa nie . Kereta x nak banyak pulak . Dapat parking paling hujung .
Selamat datang ke Kolej Matrikulasi Pulau Pinang ( KMPP ) .

My mom cried when she leaved me there . Omjayyy ! I made my mother crying
Aku pon hampir nangis jugak tapi cover sebab ramai orang . Hahaha .
Ayah aku sempat pergi beli gunting then potong kan rambut aku dekat bilik . Huhu .

                                                                               KMPP

                                                                        Dewan Al Farabi

                                                       X rasa nak sepak muka aku ke ?

Kenapa pilih KMPP ? 

Masa first isi borang matrikulasi nie , memang aku pilih Penang sebagai pilihan pertama .
Aku pilih Penang , Perak dan Johor . Then balik rumah kena marah dengan ayah .

" Sape yang nak hantar kau jauh-jauh sana ? Ayah x nak . Kau pergi lah sendiri " 

Aku pon tukar lah kepada Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan , Melaka dan Perak .
X nak pilih Selangor sebab terlampau dekat . Tup tup dapat Penang jugak .

" Ayah , nak x nak kene hantar jugak . HAHAHA "

Roommates 

Terima kasih dan bersyukur sangat-sangat sebab dapat roommates yang baik dan pembersih .
Actually aku x ada lah pembersih sangat pon . Kadang-kadang selekeh jugak .
Dorang jenis x merokok , alim , pandai , x bawak kawan masok bilik dan bukan kaki lepak .

Asrama

                                                                   Kompel Al Biruni

Aku dapat blok C2 ( Kompel Al Biruni ) tingkat 2 bilik nombor 9 . Cari lah aku dekat situ . 
InsyaAllah jumpa . Jangan pulak plan nak bom bilik aku . Jahat gila korang . 

Basuh baju ? Uwaaaaa . Seriously memang x ada pengalaman duduk asrama langsong .
Tapi kene lah berdikari . Ada mesin basuh tapi kene bayar RM 2.50 . Koyak poket kalau guna .

Minggu Pendaftaran Pelajar Baru ( MPPB )

I hate orientation week . Cukup x suka . Benci benci benci ! 
Time nie lah nak Ice Breaking , time nie lah nak buat trademark , nak terjoget-joget . 
Actually the part when joget-joget i liked . Huhu . 

Cuma yang best nya , aktiviti MPPB kali nie x pack sangat . Balik asrama jam 10.30 malam .
Aku dapat info dari kawan-kawan aku dekat UITM , dorang sampai jam 12 malam .
Bangun 3 pagi . Perghhh ! Awal sangat kot . Kat KMPP , bangun jam 5 pagi . Huhu .

Fasilitator

Alhamdulillah lagi sekali . Aku dapat abang fasi yang baik dan jenis x memaksa .
Time nak buat trademark , aku memang x nak buat langsong . So x payah buat .
Cukup lah sekali masa aku buat masa form 1 dulu . Eeeee malu sangat kot .
Nama abang tu ialah Azizul Fahmi . Baik gila abang nie . Zharif Azis liked This :)

Ada kakak fasi tu , cantik sangat . Sporting Habis . Hyper gila kata orang . Tinggi pulak .
Kebanyak kan perempuan lemah gemalai , shy shy cat . Tapi yang ini tidak .
Pakai baju kurung , rambut di sanggul dengan rapi . Letak bunga besar-besar . Sumpah cantik !
Dengar cerita dia dapat 4flat . Amboi sangat . Nama dia Raja apa entah . Aku x tau . 
Kalau sesape tau FB dia , bagi tau aku . Aku nak add .

X lupa juga dengan abang fasi yang handsome . X berapa suka sangat dia nie .
Entah kenapa , aku rasa dia nie suka sangat tarik perhatian . 
Menyibok kan diri dekat tempat perempuan . Kadang-kadang buat lawak silly paling bodoh . 
Eeeee , kotor gila cara dia nak dapat perhatian . Nama fasi ? Maaf saya x boleh bagi tau . 
Apa-apa pon , dia memang handsome dan pandai . Pelajar medic tu . Amboi sangat . 

Praktikum

                                               K4P3 . Mata semua terkena flash . Hahaha

Praktikum nie macam kelas lah . Nama praktikum K4P3 .
Masa mula-mula , aku dapat Modul 3 ( Math , Chem , Bio , Sains Computer )
Then mintak tukar modul . Alhamdulillah di lulus kan . Ada yang x diluluskan . Kesian .
Aku tukar modul 1 ( Math , Chem , Bio , Phy ) selepas mendapat nasihat daripada Mentor .

Nama praktikum baru aku H4P1 . Dah masuk modul nie , kene usaha lebih .
Fizik bukan makanan aku . Subjek sains paling lemah fizik lah . Tapi aku akan cuba tingkatkan .

                                                ~ TAMAT ~

                                                                              Jusco

Aku sekarang dekat Jusco Seberang Perai . Online dekat McD . Dekat kolej x boleh nak online .
Username dan Password aku ada masalah . Hari Isnin nie nak pergi betul kan . Haihh .

Semalam outing , naik bas lepastu sesat . Terus ambik bas lain patah balik kolej . Tamat ~
Hari nie outing lagi sebab nak jugak online . Alhamdulillah . Bas kali nie betol .

Aku outing sorang-sorang . Aku lebih selesa keluar sorang-sorang daripada berdua .
Lagi pon aku x kenal sangat budak-budak kolej lagi .

Sory terpaksa baca panjang-panjang . Sape yang rajin tu , baca lah sampai habis :)


13 comments:

  1. saya rajin sebab tu saya baca smapai habis. HAHAHAHA

    btw,xdpt byg kan zharif joget2. HAHA

    ReplyDelete
  2. Doj : kau lambat coz tempat kau gempak .

    Deeba : anda memang seorang yg rajin :)

    ReplyDelete
  3. Xd keje nak bjemur . Abes itam nant .

    ReplyDelete
  4. seronok jea dapat masok matrik :)

    ReplyDelete
  5. memang seronok tp x leh leka . leka sikit kene tinggal .

    ReplyDelete
  6. heyyy MY junior~! bestnya dapat tgk muka junior. haha! anway blaja elok2. akak dulu pun kmpp juga..batch sebelum kamu. 2010/2011..bangga bangga! ;)

    ReplyDelete
  7. huhu , okay baru perasan komen nie . ahhaha . proud jugak =')

    ReplyDelete
  8. wah.my senior .. ...................to be..
    m next upsiian.
    mashaallahhhh

    ReplyDelete
  9. Dah jumpa ke akak letak bunga tepi tu...nama dia raja wahith nissa...my batch...btw hai junior
    ...salam kenal...http://aztiqah0416.blogspot.com... 😊

    ReplyDelete

Home