Sunday, June 5, 2011

Balik rumah

Assalamualaikum

Baru 2 minggu dekat Pulau Pinang, Zharif Azis dah menggedik nak balik Selangor. Tiket bas dahlah mahal. Pergi dan balik boleh habis RM75 . Membazir kot berbelanja banyak macam nie untuk cuti 2 hari 1 malam. Rasa penat tak hilang lagi dah kene balik semula ke kolej. Sebenarnya balik kali nie bersebab. Banyak benda nak kena beli. Siap senaraikan apa benda yang nak dibeli.


Benda wajib yang perlu dibeli ialah broadband. Bosan kot duduk dekat bilik. Dahlah tak boleh connect dengan wifi. Nak connect, ekna turun ke kantinbarulah dapat connect. Lagi satu,aku nak usha harga buku dekat Banting. Manalah tahu bolh dapat dengan harga yang lebih murah. Malang sekali, harganya jauh lebih mahal.


Sempatlah aku singgah dekat tempat kerja lama aku dulu. Rindu, dah lama tak datang sini sejak aku berhenti kerja. Singgah nie pon sebab nak tanya pasal gaji. Gaji bulan akhir aku tak dapat lagi. 2 hari berlalu sungguh pantas. Tak cukup rehat, dah kena balik semula ke Pulau Pinang. Bas bertolak dari Klang Sentral jam 12 tengahari, jadinya aku kena bertolak dari Banting jam 9 pagi. Bye Selangor !

Post edited : July 2021

11 comments:

  1. Homesick la tu~ haha XD (( cover ))

    ReplyDelete
  2. HOHOHO. berukband xlupa ;)
    kaki on9 nieee

    ReplyDelete
  3. do-J : sangat2 homesick . rindu kampung halaman . hahhahaa

    deeba : memang tersangat kaki onl . tp kne limit onl . kalao x tercicir pelajaran . huhu .

    ReplyDelete
  4. La la la .

    Asal ek ? Bukan sepatutnya coverage wifi tu untuk satu kwsn kolej kau tu ke ?

    ReplyDelete
  5. itu yang pelik tu . rasa nya x kot . ad blok yang dapat n ada yang x dapat .

    ReplyDelete
  6. apa yang untung ? BTW , sory pasal kejadian malam tersebut . sory sory sory . oke la . nak g kelas .

    ReplyDelete
  7. bro study di kmpp sambil buat kerja sambilan ke??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...