Monday, September 5, 2011

Lebaran 2011 bersama tetamu istimewa

Assalamualaikum !

Raya masih panjang tapi bagi aku raya sudah berakhir atas sebab-sebab tertentu =(
First : Now aq dekat matrik tercinta (  Sangat annoying oke ! )
Second : Orang-orang tersayang tidak berada di samping ku ( jiwang x ? )
Third : Duit raya jatuh merundum tahun ini ( Padahal aku masih muda dan comel , pelik kan ==' )

Terposing maut pulak . Sorry =='

Malas sebenarnya nak berceloteh panjang . Korang tengok jelah erk gambar-gambar bawah nie .
Saja nak show off kemeriahan hari raya aku bersama mereka-mereka yang tersayang .

Ini keluarga saya 

Rasa nya x ramai yang kenal adik-beradik aku . Sebab aku jarang upload gambar family dekat FB .
Meyh la aku perkenal kan satu-persatu adik-beradik aku .

Ini kakak saya ( 19 tahun )

Ramai kot yang ingat aku nie anak sulung . Semua terkejot bila aku cakap aku ada kakak .
Dalam adik-beradik , aku lebih rapat sikit dengan dia . Sebab dia pandai simpan rahsia =P

Ini adik perempuan saya ( 17 tahun )

Satu tahun , satu anak . Syabas buat ibu dan ayah tercinta . Hahaha .
Adik aku nie annoying sikit . Benci kalao bertekak dengan dia sebab dia selalu menang =='

Ini adik lelaki saya ( 12 tahun )

Aku dengan dia memang x sekepala . Selalu gadoh pasal benda remeh .
Ramai cakap , aku dengan dia sangat lain . Ye ke ? Macam sama je .
Cuma aku lebih comel banyak kan ? Teheee . Perasan nyewww . Lempang yok =P

Ini adik perempuan saya ( 7 tahun )

Aku suka panggil dia " Neyh bachin " . Aku pon x tau kenapa . Rasa macam comel sangat .
Anak last dalam family aku buat masa sekarang nie lah . Bila nak tambah bilangan lagi yerp ?

Ini lah adik-beradik aku . Dan aku lah yang paling comel =P

Enough pasal adik-beradik . Now tengok pulak sedara-mara aku yang comel-comel .
Ada yang x ada . So mintak maaf . X sempat nak bergambar . Jangan kecik hati =)

Sedara-mara

Meriah gila masa nie 

Ini paman aku yang baru kahwin . Anak dia comel sangat kot

Bersama ibu dan kakak ibu aku which is my mokcik =)

Ramai yang belom datang lagi masa nie dan ada yang x dapat datang . Sedih nya lah =(
Yelahh semua nya ada kampung masing-masing . So x dapat nak berkumpul semua .

Bergabung memang meletop . HAHAHA

Dalam banyak-banyak sedara , aku lebih rapat dengan dia nie . Dia comel kan macam aku ?
Dulu masa kecik-kecik , kalau main kahwin-kahwin , dia lah yang jadi pasangan aku . HAHAHA .

Kenapa Zharif Azis begitu poyo nie ? 

Gambar nie macam tengah bersanding pulak kan 
( FB profile : CLICK )

Lepas habis je beraya rumah sedara dekat negeri sembilan , terus balik pahang .
Kampung ayah dekat Temerloh pahang . Aku agak x berapa nak suka balik kampung nie .
Sebab nya x ada suasana raya pon dekat pahang tu . Dengan line maxis xde , memang x lah kan .

Tapi ada beberapa sebab kenapa aku wajib balik pahang setiap tahun .
First : Aku masih lagi ada nenek dan atok di pahang .
Second : Nenek aku punya ikan patin masak tempoyak sangat delicious oke .
Third : Nak kena jugak jaga hati ayah aku . Kang dia merajuk pulak kalau x balik =P

Tapi x lama kat pahang . Raya ketiga dah balik selangor . Hahaha .
Gambar-gambar bawah nie , masa nak siap-siap balik rumah .

Ini nenek saya ( Tapi aku panggil dia wekk )

Ini atok saya ( Tapi aku panggil dia tokki )

Hargai mereka sementara mereka masih ada =)

Masa nak ambik gambar bertiga tu , ada pantang larang sikit .
Tokki aku cakap , kalau nak ambik gambar , kene nombor genap . X boleh nombor ganjil .
Kalau nombor ganjil , nanti salah satu daripada orang tu akan meninggal . Katanya . . . .
Tapi kalao ambik gambar secara solo xp . Cuma x boleh nombor 3 , 5 , 7 and so on .

Seram ouh lepas dengar benda nie . Tapi korang jangan percaya sangat . Khurafat nanti . 
Aku just nak share je apa yang dorang bagi tau dekat aku . Peace ~
So bergambar lah ber-empat . Tapi aku crop . Buat rosak gambar je ada kau . HAHAHA

Tadi kata xnak berceloteh panjang . Tapi banyak pulak aku membebel =='

Sombong nya ayah aku . Xnak pandang kamera langsong . Huh =='

Ini sedara sebelah ayah . Ada yang dah xda masa nie 

Ikhlas nya Zharif Azis senyum =)

Balik selangor sangat happy . Rumah ku syurga ku =) Dapat online sepuas-puas nya .

--------------------------------------------------------------------------------


Post editted due to several error on 27 April 2012 by Admin

First time jumpa masa puasa . 25 ogos hari tu . Memang best lah kan . Terus ajak shopping raya .
Masa nie Faries bermalam rumah Rashid selama 2 hari . Aku pon join together tidur rumah rashid .

Shopping raya dengan dorang 

Mahal kot shopping kat KL 

First time aku pergi pavilion . Sangat noob kan =)

Balik KL , buka puasa dekat Shabu-shabu Celup king . Satu kepala 24 hengget .
Makan je apa yang nak . Sumpah sangat sedap =)

Semua nya ada =) Cuma alqayyum je xda =(

Enough pasal puasa . X sempat nak updated story puasa tu . Tu pasal selit kan sekali kat entri nie .
Sekarang aku nak bercerita pasal raya pulak bersama tetamu istimewa .

Hari jumaat bersamaan 2 september , pergi beraya rumah Aiman , Zawawi dan Cikgu Razak .

Ekspresi muka paling ikhlas masa terlanggar something

Aiman yang drive kereta , tapi dia x ada lesen . Polis ! Saman aiman kalau nampak dia drive =P
Aku pergi beraya dengan budak-budak umur 17 tahun ==' Terasa diri ini begitu tua pulak .

Dorang semua umur 17 . Aku je 18 tahun =='

 Dorang beraya rumah aku 

Sesi mintak maaf - Aiman 

 Sesi mintak maaf - Rashid

Rashid nie perangai dia comel =P

Raya rumah rashid tapi kitorang lepak kat bilik dia =P

Seronok nya beraya . 
Bas ke penang jam 2 petang . Sempat pulak aku beraya 2 rumah pagi tu . 
Lepastu tu aku dah kene balik dah . Nak kene pergi klang sentral jam 12 tengahari .

Tapi dorang terus sambung beraya . Aku je yang kene balik rumah . Sedeyh nya T,T
Actually Hareez ada buat rumah terbuka hari tu . Serious teringin pergi tapi x boleh =(

Sedih gila tengok gambar nie . Aku nak pergi jugak ='(

Rasa macam detail sangat je aku cerita . Saja nak show off kemeriahan hari raya aku =P
Mesti hari raya korang pon meriah jugak kan =)

PESANAN PENAJA

" X kesah banyak ke , sikit ke , duit raya yang korang dapat , just bersyukur okey "

Di sini aku nak mintak maaf kepada korang semua . 
Sorry kalau ada terbuat salah , terasa hati , terngumpat , tersombong and ter-everything lah . 
I'm so sorry =(

Kepada kawan-kawan kelas 5KAA , sorry x dapat join konvoi beraya . 
Sorry x beraya rumah korang . InsyaAllah ada rezeki , aku datang beraya . 
Aku tau korang marah dekat aku , korang cakap aku macam-macam . Aku mintak maaf =(

Yang baik datang dari Allah , yang jahat datang dari syaiton nirrajim .

Sekian ,

7 comments:

  1. byk gila gmbaq! haha dok matrik penang ka skrg?

    ReplyDelete
  2. fezul : =D

    shahirah : a'ah . dok matrik penang . tension ja

    ReplyDelete
  3. meriahnya raya ! :)
    zharif azis , zharif azis pakai kamera apakah ?
    sexcited nak tahu sebab gambar semua cntik :)

    ReplyDelete
  4. grand vision . harga 300 je =D beli kat tesco . ahhahaa

    xd lah cantek mana tp boleh laa . asal ada .

    tp x sume gambar kat atas ambek pkai kamera , ad yg pkai phone . kebanyakkan nya pkai kamera lah =)

    ReplyDelete

Home