Friday, January 13, 2012

6 perkara peliks

Assalamualaikum !

Post kali nie sebenarnya nak membalas tag Aliff dengan Myra yang telah tag nama aku .
Tapi aku x ikut apa yang dorang suruh . Aku buat apa yang aku rasa nak buat .
11 tu macam banyak sangat je so aku potong jadi kan 6 aje . Kira halal lah yerp . Hahaha

Okey , aku nak reveal 6 perkara peliks tentang diri aku .
Yang mana orang kat luar sana tu x pernah terbayang kan yang Zharif Azis macam tu .
I may look handsome ( Perasan ) I may look comel ( Perasan lagi ) but I'm totally just like others
Doing mistakes , doing crazy things , pee while sleeping , sometimes of course =)

Oke tanpa perlu membuang masa lagi , moh lah kita straight to the point . Xnak merapek lagi 
Aku tau korang semua dah x sabar . Ye tenang , tenang ya kalian semua . Bawak bertenang =)

---------------------------------------------------------------------------------------------
1.MANGGA MUDA

Omaigad ! I don't know how to describe how much i love mangga muda >__<
I just love it with all my heart . Aku sanggop lakukan apa sahaja demi mangga muda .

Dah macam orang mengidam dohh 

Dulu , my nenek got a very big pelam epal tree beside her house ( tapi sekarang sudah tebang )
Aku suka petik pelam epal dia petang-petang . Sampai satu hari tu dia tegur jangan ambek lagi .
Sebab sedara-mara aku yang lain pon nak jugak rasa . Bukan aku sorang je cucu dia katanya .

" Sampai hati nyai buat zarep macam nie =( "
We call our nenek " nyai " and now she's gone already . Al-Fatihah 

Dah abes baca Al-Fatihah belom ? Korang jangan nak mengada-ngada skip surah tu yerp .
Dah x sabar sangat nak baca perkara peliks seterusnya letewww . Tau sangat dah .
Baca cepat dan sedekah kan kepada nenek aku . Lepastu baru kita move on ke point seterusnya .

5 minit kemudian . . . . . . . . Amin ya rabbal alamin =) Semoga roh arwah di cucuri rahmat .

---------------------------------------------------------------------------------------------
2.SPENDER 

Aku nie agak pelik sikit , aku teringin sangat memiliki underwear jenama Renoma . 
Tapi aku tau yang aku nie x mampu nak beli underwear-underwear berjenama mahal nie .

So setiap kali aku sidai kain ( Zharif Azis sidai kain , jangan main-main , calon suami mithali tu . Ewahhh )
Dan ternampak pulak underwear jenama Renoma tersidai , aku rasa macam nak curi je . Bhahaha
But i never do such a dirty job like that , aku just terniat je okey >__<

" Kepada lelaki-lelaki di luar sana , berhati-hatilah jika anda memiliki spender jenama Renoma kerana Zharif Azis BERNIAT untuk mencuri nya " 

This is not me >__<

Aku pakai jenama 1 Malaysia je . Demi untuk menyokong kempen perdana menteri kita <-- Tipu !
Murah sangat kot . Bermacam-macam colour lagi . Beli kat Hari-Hari je . Moh lah kita pergi situ .
( Perlu ke detail kan underwear sendiri kat sini ==' )

---------------------------------------------------------------------------------------------
3.Victoria's Secret

Pilih je mana nak =)

Yang ini the most peliks part in my peliks's list . I love to watch Victoria's Secret Fashion Show .
Aku pon x tau sejak bila aku mengumpul bende alah nie . Yang penting i love it whole much .
Siap boleh hafal nama model-model nya lagi . Just say who ? Adriana ? Alessandra ? Candice ?
You name it . I am Mr.Know it all bebeh !

Ce teka nie sape , ce teka ce teka =)

My intention is NOT to watch a sexy girl wearing bra and panties . Sama sekali tidak !
I just love how the chaos situation takes place at the backstage . Lari sana lari sini , ewahhh .
Dan aku suka tengok model-model perempuan nie catwalk . Serious semart babe !

---------------------------------------------------------------------------------------------

Okey kita rehat sekejap . Penat doh menaip . Korang x penat ke ?
Sape-sape yang rasa dahaga nak minum air tu boleh lah pergi ambek dulu air kat dapur .
Xpe aku tunggu korang , tapi cepat sikit , aku nak sambung bercerita lagi nie . 

10 minit kemudian . . . . . . .

Cepat cepat cepat .
Semua dah ada ? Alaaa Pak Mat x datang lagi . Xpe , kita tunggu dia kejap . 
Hah tu pon dia ! Okey semua dah cukup , moh lah kita sambung lagi =)

---------------------------------------------------------------------------------------------
4.IM Chat

Ini kisah facebook =) Kadang aku malas sangat nak layan IM chat .
But orang yang aku kenal and yang betol-betol nak berkawan dengan aku , aku layan je =)
So sape-sape yang aku layan tu , anda di kira bertuah lah <--- Ayat mengundang kemarahan nie

Tutup kan mata dan pekak kan telinga 

I'm not being mean guys , i just malas . There's nothing i could do to overcome this malas behaviour .
Aku buat-buat x nampak yang korang hantar aku IM . 30 minit kemudian baru aku response
Dengan alasan " Sorry lambat reply , xde kat depan laptop tadi " Bhahaha jahat kan aku .
Ayat nie dah selalu sangat aku gunakan . Sape-sape yang pernah terkena tu aku mintak maaf ye

---------------------------------------------------------------------------------------------
5.Hensem 

Dapat baca x ? Ini saiz paling besar nie , kalao xnampak jugak x tau lah -,-

Kat matrik nie agak ramai yang handsome dan of course aku pon termasuk sekali . Eh
Okey-okey tenang , jangan marah dulu . Aku tau dah ada yang start gigit-gigit pintu bilik .

Kata cikgu subjek dinamika saya , puji diri sendiri dapat menghilangkan stress =)
As we all know that studying in matriculation is just like ketuk kepala di dinding bilik .
Wahhh aku dah jadi macam karam singh walia , buat peribahasa sendiri . Ewahh nyaa .
So the best way to tangani stress ialah dengan memuji diri sendiri . Cuba lah try .

" Zharif Azis hensem Zharif Azis hensem "
Eh laaaa , yang korang puji aku tu kenapa ? Susah-susah je >__< Terima kasih lah yerp . 

---------------------------------------------------------------------------------------------
6.Cara perempuan berpakaian 

Hah ini pon agak pelik tentang diri aku . Aku suka memerhati apa yang budak perempuan pakai
Contoh paling dekat ialah budak-budak perempuan kat matrik nie .

Aku bukanlah nak kutuk or bajet terror dalam cara berpakaian nie , tak , bukan bukan
Tapi agak-agak lah , pandai-pandai lah matching kan kaler baju dengan tudung .
Ini tak , baju dah kaler merah tetibe tudung kaler hijau . Tak ke gonjeng nama nya tu ?

Apa yang kau pakai nie ?

And one more , i really-really don't like women wearing legging .
Tau tak yang korang tu nampak macam buah nenas kene bungkus ? Tau tak ?!!
Dengan kalernya yang cerah disinari cahaya matahari , pergghh ! Serious beruk makye . Bhahaha

---------------------------------------------------------------------------------------------


So dalam banyak-banyak nie , nombor berapa yang paling peliks bagi korang ?

Untuk menjawab , sila taip ON JEJAKA jarakkan dan di ikuti dengan jawapan anda . 
Dan hantarkan kepada 15999 . RM 0.50 sen cas dikenakan bagi setiap jawapan yang di hantar .

PESANAN PENAJA !


" Ulang tahun kelahiran aku semakin hampir , 
korang jangan pura-pura lupa yerp "

Lately aku busy sangat-sangat . I feel like an artist now =)
Habis kuliah bergegas balik bilik tukar baju , solat itu ini berlari ke tasik KMPP berlatih nyanyi
Zharif Azis masuk pertandingan nyanyi , amboi tak ? Jangan main-main , vokal bukan sekadar rupa

About my MUET result , i just wanna say Alhamdulillah eventho x capai target . Thanx Allah =)
Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

Sekian ,

10 comments:

  1. memang pelik ! Spender tu tkboleh belahh . Haha

    ReplyDelete
  2. my classmate pon ckap mcm tu , bhahaha

    ReplyDelete
  3. bila tgok VS yg trbaru ini, minat gila gan KARLIE KROSS!! superb beautiful and glamorous >.<

    ReplyDelete
  4. cara jalan dia sexy <3
    tinggi gila kann

    ReplyDelete
  5. tu spender kau ke? kelaka la haha. aku pun masuk koir jugak. hihi. goodluck yaaaaa :DD

    ReplyDelete
  6. itu bukan gambar aku KOT . bhahaha

    gudluck too faiz =)

    ReplyDelete
  7. Boleh saya belanja ZA Spender RENOMA...? CAN? :)

    ReplyDelete
  8. Terus terang saya kater... blog nie .. memang terbaikklahhh :
    )

    My homepage - Celina

    ReplyDelete

Home