Tuesday, January 17, 2012

Period erk ?

Assalamualaikum !

As we all know , orang yang period nie emosi nya x stabil . So kita semua kene paham lah kan
Tapi lama-lama agak menyirap lah jugak kalao dah setiap minggu nak marah-marah .
Sememang nya masuk kelas H4P1 tempat untuk melepaskan kemarahan ke ?!!

Lelaki period . Erk ?

Kalau perempuan yang kene simptom nie tak apa lah jugak , ini lelaki . Acano ?
Korang tau tak aku tengah cakap pasal sape nie ? X tahu ? Laaa awat tak habaq mai , haihhh .
I'm talking about my cikgu hensem . Dia nie aku x tau lah kenapa . Asek nak marah je kerja nya
Muka dia penuh dengan kebencian . Terserlah sangat bila masuk kelas kitorang .

Even simple mistake pon dia nak marah . Patot ke ? ( Semua pelis cakap x patot tanda menyokong aku )
Kalau asek nak pikir marah tanda nya sayang , memang nanti naik tocang lah kan .
Kennot use this word anymore . Not valid !! Haram di sisi Zharif Azis .

Contoh simple mistake ,

Contoh

Aku letak lah report aku yang nombor 2 tu kat situ , then dengan x semena-semena nya dia tegur

" Haihh Zharif , letak lah ikut nombor , susun x boleh ke ? 
X kan tu pon nak ajar "
Nada suara memerli sambil buat muka paling annoying 

Loike seriously ? Cuma x arrange dengan betol je pon nak marah-marah macam tu .
Ada effect apa-apa ke kalau salah letak pon ? Still boleh kira 1 2 3 4 kan ?

Xpe , Zharif Azis melemparkan senyuman paling manis untuk cikgu hensem =)

Another example ewahh 

Kali nie bukan aku yang kene , tapi kawan aku . Nama dia Aimi .
Dia letak lah beg dia kat tombol pintu macam gambar kat atas tu . Lepastu cikgu hensem tegur

" Sape punya beg nie ? X ada adab . Macam budak sekolah rendah je "

Look ! Cuma gantung beg dekat tombol pintu je pon nak marah-marah . Adoii >__<
Itu belom lagi yang buat kesalahan berat SIKIT . Sikit je okey , x berat sangat actually .

Contoh macam hantar report lambat . Tolong lah paham , kitorang nie banyak kerja .
Kerja lain lagi berlambak nak buat . Bukan report cikgu hensem je kene buat . Report lain pon ada
So paham-paham lah situasi pelajar . Jangan lah terlampau memaksa .

Kalau hantar time tu jugak , bukan cikgu nak tanda time tu jugak pon kan ?
Paling-paling 2 hari lepas submit baru nak tanda . Lecturer pon ada sikap M jugak . Kan ?

Lepastu dia ada tanya satu soalan suruh aku jawab . Seperti biasa , aku pon cakap lah aku x tahu
Nama pon fizik kan , so se-simple mana soalan tu , memang aku x tahu nak jawab . Bhahaha

Gelabah >__<

Then boleh pulak dia perli aku ,

" Tulah pemalu sangat nak tanya orang lain , ingat dah pandai lah tu "

Aku rasa macam nak lempar je dengan buku rujukan aku yang tebal tu kat muka dia . Seriously !
Nasib baik rasa hormat aku terhadap dia masih lagi tinggi . Kalau x dah jadi arwah dah . Hikhok

Susah lah belajar amali fizik dengan cikgu hensem nie .
Kalau ada experiment bukan dia nak bantu-bantu pelajar pasang kan apparatus . Grr

Tengok muka dia , i mean cikgu hensem .
Abaikan gambar budak yang tersengeh-sengeh tu =P

Kalau kita mengadu kat dia kenapa x boleh bergerak , kenapa x boleh hidup . Nanti dia jawab

" Hah , mesti salah pasang apparatus tu ? Cuba tengok buku manual 
betol-betol " 

We expect u to come here and help us not just simply said " ohh salah pasang apparatus tu " =='
Kalau dia bantu kita pasang but then still x boleh gerak jugak , dia akan cakap

" Apparatus rosak nie , pi tukaq lain "

Then pergi begitu sahaja . Seronok nya belajar dengan cikgu hensem =) Tepuk tangan .

So sama-sama lah kita mendoakan agar cikgu hensem hati nya tenang dan tenteram .
Supaya , pelajar-pelajar matrikulasi lain tidak terkena kesan sampingan " simptom period " nya
( Rasanya dia lepaskan kemarahan dekat kelas kitorang je kot . Sebab dia mentor kitorang )

Nasib baik lah kelas amali fizik aku jatuh pada hari isnin . Syukur Alhamdulillah !
Semester kali nie , hari isnin banyak cuti . So memang x banyak sangat lah jumpa cikgu hensem .

PESANAN PENAJA !


" Saya mewakili H4P1 , just nak cakap , We all love u cikgu hensem " 

Korang-korang , jumaat nie aku balik selangor bersempena cuti pertengahan semester .
Seminggu je . Lepastu balik KMPP terus ada Ujian Pertengahan Semester . Demm >__<

And aku nak mintak maaf lah kalau korang x berapa senang dengan gambar aku sebelom nie
Sampai kat kelas pon dorang dok perli aku ==' err

Adakah gambar kali nie pon akan jadi isu hangat ? Aku harap tak lah . Sopan je kan ?
Penat aku tertonggeng sana tertonggeng sini time roommate tak ada . Hewhew

Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim

Sekian ,

8 comments:

  1. Itu cikgu hensem kalau tahu kau mengata dia kat sini sah sah dia gagalkan kau pereksa ahaha.

    ReplyDelete
  2. hua hua hua gelak guling-guling :p

    ReplyDelete
  3. muke gelabah tak boleh blaaa... huauahuha... gelabah ke? ala relek laaa... tak tahu cakap je tak tahu.. ikhlas :)

    ReplyDelete
  4. tapi nmpk mmg muke cuak.... huahuauah

    ReplyDelete

Home