Sunday, February 19, 2012

Cameron Highland

Assalamualaikum !

Semalam , praktikum aku adakan lawatan pergi Cameron Highland !! Excited tawuu .

Strawberry 

Kitorang bertolak pagi-pagi , 5.30 dah kene berkumpul dekat depan .
So bayangkan jelah terseksa nya macam mana . Untung ada orang kejut kan . Hihi =)

5.30 pagi >__<

Dalam bas =)

Rombongan kali nie , di taja sepenuhnya oleh KMPP . So terima kasih Tuan Khairi Bin Jalun
Sangat lama kami menanti pihak tuan untuk meng-approve lawatan kami ini . Huh -,-

Tudia budak batak -,-

Sampai kat Cameroon jam 8 lebih . Singgah main-main pokok kaktus kat mana entah tak tau .
Tak beli pape pon masa nie , dah kata cuma singgah je kan .

Kaktus =)

Lepastu ambek-ambek gambar lagi depan bas , saja nak show off yang KMPP taja bas =)


Saja upload sampai dua , sebab gambar aku nampak comel =)

Then kitorang gerak pergi ladang teh . Omaigad sangat cantik pemandangan di ladang teh .
Rasa macam xnak balik pon ada . Okey tipu je =P

Muka x sudi nak bergambar , kelakar 

What happen to me ? Excited sangat kot

Cikgu hensem =)

Kebatakan teserlah !

Saya cover braces , jangan marah =)


Comei-comei 

 Ewahhh 

Singgah satu kedai nie , dadih strawberry dia sedap sangat kot . Lain dari yang lain .
Kat tepi-tepi kedai dia pulak ada banyak pokok-pokok bunga . Cantik-cantik pulak .

Abaikan gambar nie sebab terlampau poyo

Tanam tepi jalan je kot , huhu

Pergi Cameron , kalao x singgah ladang strawberry memang x sah lah kan .
Tempat wajib untuk di singgah . Strawberry merupakan simbol kepada Cameroon Highland

Tak perlu kot buat macam nie -,-

Muka tahan kencing kot >__<

Strawberry yang sudah di petik 

Petik jangan x petik 

Sebenarnya x boleh nak petik pon . Kalau nak petik sendiri , kene bayar sekilo 40 hengget .
Daripada petik sendiri lebih baik beli yang dah siap di paket . Murah sikit .

Ini budak degil , xboleh masuk tapi dia masuk jugak 

Lepastu kitorang pergi makan strawberry coklat . Feeling-feeling Dato' K ngan Dato' Siti jap
3 cucuk 5 hengget . Melantak puas-puas !

Melazatkan . . .


Ada 5 orang pelajar kelas lain join rombongan kitorang . Dorang pon anak murid cikgu hensem .
So total yang pergi ada 28 orang pelajar . Huhu

Itulah dorang =)

Nak cari tempat solat bapak susah . Terpaksa berjalan kaki sejauh 1.5 kilometer .

Muka suci lepas solat , Alhamdulillah 

Balik dari masjid jadi macam nie balik =='

Itu jelah tempat yang kitorang pergi . Tak banyak pon sebab x sempat dan hujan .
Kitorang balik hari , tak menginap pon . KMPP bajet tak banyak nak taja .

Aksi dalam bas perlu tunjuk !

Bas memuatkan 40 penumpang , tapi yang pergi cuma ada 28 orang je .
So memang tak boleh duduk diam lah kitorang kat dalam bas . Asek bertukar tempat aje .

Cameron sangat sejuk walaupon dah tengahari . Apatah lagi time hujan , menggigil .
Aku agak tak tahan sejuk . Aku allergic sejuk . Tangan dan kaki aku akan mula gatal-gatal .
Macam kene gigit nyamuk tangan aku jadi nya , melempung sana melempung sini .

PESANAN PENAJA


" Ramai cakap muka aku dah cengkung balik , ohh tidakk !! "

Sejak aku baik demam nie , selera makan aku agak merosot .
Makan nasi pon dah tak banyak . Aku pon tak tau lah kenapa . Berat aku semakin susut .
Tulang aku semakin kelihatan dan muka aku dah kembali cengkung . Sedih gila ='(
Tapi tak apa , aku akan cuba naik kan balik berat badan aku . Semangat !

Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

Sekian ,

8 comments:

Home