Friday, June 15, 2012

Kau ingat aku apa ?

Assalamualaikum

Selagi aku tak hapdet benda nie , selagi tu otak aku terganggu . Terganggu sebab blog . Sampai kan time nak ambik order pon boleh mengarang ayat dalam otak untuk hapdet blog . Hah macam mana tu ?

So aku harap dengan ter-updated nya blog aku nie maka gangguan itu akan hilang dari otak aku

Kenapa senyuman aku pelik ?

Okey kali nie aku nak cerita pasal customer-customer Pizza Hut yang tut tut tet tot . Ada yang baik , ada yang jahat , ada yang kejam , ada yang tak faham bahasa , ada yang mintak penampar pon ada . Seronok ada customer macam dorang nie . Buat hidup aku jadi lebih meriah .

First nak cerita sikit pasal customer yang kuang hajaq . Ada lah 2 pasangan makwe pakwe nie duduk satu meja . Dan kebetulan masa tu meja yang dia duduk tu belom di bersihkan lagi . Aku pon dengan baik dan rendah diri nya lap kan lah meja dorang tu . Time aku tengah lap , boleh pulak , dorang semua tunjuk-tunjuk kotoran-kotoran kat atas meja tu sambil berkata ,

" Bang nie belom bersih lagi , bang nie belom , yang nie "

Kau tak reti sabar ke hah ? Aku tau lah nak lap . Kau tak nampak ke aku tengah lap . Tak payah lah kuang hajaq sangat nak tunjuk-tunjuk macam tu . Ada mulut kene suap dengan kain lap nie kang . Ingat kau bagos ?! Aku nie Zharif Azis oke .

Dah kenapa pon kalau kau tu Zharif Azis ? lol ~

Nampak tak ketekunan aku di situ ?

Secondlay pulak aku tak puas hati dengan orang cina nie . Bukan lah nak kutuk kaum cina ke apa . Tapi , selalunya ( Tak semua ) kaum cina nie dorang tak berapa nak respect orang lain . I mean , dorang kan kaya so dorang mungkin fikir dorang boleh arah sesape saja . Marah sesape saja . Dan tahap kesabaran dorang juga teramatlah tipis . Sangat !

Selalunya , bila dorang tengah marah , dorang suka meninggikan suara . Tau tak betapa malunya kene tengking , dah lah ramai orang . Terpaksa lah buat muka tebal ala-ala pakai make up tebal cover jerawat . Eh ?

Kalau panggil elok-elok kan bagus , tak perlu lah jerit-jerit nak marah . Panggil lah dengan penuh kasih sayang . Ini tak . Semua nya nak menengking . Bukan kaum cina je . Melayu India semua same . Warna kulit je yang membezakan kita . Cuba korang panggil camnie ,

" Zharif Azis yang hensem lagi menggodakan , order pliss "

Dengan serta merta aku terus datang meja korang and serve korang semua . Siap bagi dua soup free lagi . Ce korang try buat . Tapi makesure kuat sikit tau . Biar orang lain dengar sekali

Cek tanda Halal =) Semua nya Halal !

Ketiga pulak aku paling fed up bila dorang panggil suruh order then bila aku datang dorang masih lagi tak sure nak order apa . Serious best dengar perbualan dorang .

" Shi shi shoo , fo dishafou , okey dik yang nie bagi satu . Se fomei lin ? Shafou , shie so fotot toye , okey bagi yang nie lagi satu tapi tak nak bawang ye dik . Se mo ? fishou toforeo ferrero roshe , po ta chi fi mathafaka . Ko be fosyoputa fi mokolitou . Okey itu saja dik =) "

" Ina puringge ? Nalek , sundiram tanalayem , akak nak ini mari tapi akak tak nak itu cendawan . Kelonggopori elek , ayoyo mo tamil laddu , nak tambah yang nie 4pcs ye dik . Poraaa vaan na vil astromali two o wan bolecuriya boli kanggena ? Ama pucik , elek . Okey itu saja dik =) "

" Nak yang nie ke yerp ? Takot nanti tak habis pulak kan . Okey dik bagi akak yang nie satu set . Eh papa , nak ke bungkuskan untuk mak kat rumah . Kat rumah ada berapa orang ye ? Takot nanti dorang berebut pulak . Dik , yang nie akak nak bungkus tapi nak empat set . Dah tu je ke papa ? Mama dah lapar nie . Baby dalam perut pon dah tendang-tendang nie . ini semua salah papa lah nie yang buat mama buncit macam nie . Eh ? Okey itu je dik . Nanti kalau ada lagi akak panggil yer "

Terhibur doh aku dengar =) Rasa nak lempang pon ada .
*Perbualan itu hanya rekaan semata-mata . Aku tak tau maksud nya apa . Harap maklum ~

Nie muka mintak pelempang >__<

Jadi manusia tu cuba lah bawak-bawak bersabar . Pikirlah situasi orang lain jugak . Jangan asyik fikir perut sendiri je . Ingat kau sorang je ke customer yang tengah makan kat situ ? Ingat kau sorang je ke yang kitorang kene layan ? Ingat kau tu Yang Di Pertuan Agong ? Ingat mati pliss . Eh tetibe

Try to put yourself in my shoes then you'll now how hard being a Pizza Hut BANTING's crew . Pizza Hut kat tempat lain tak tau lah pulak . Yang pasti kat sini memang kekurangan staff . So sape-sape yang goyang kaki kat rumah tak buat apa-apa , boleh lah datang kan diri anda untuk menjadi sebahagian daripada crew kami =) Sesungguhnya bekerja di sini teramatlah best ! Hari-hari boleh dapat makan pizza free . Tak nak ke ?

Pizza-pizza dalam nie kalao tak habis boleh bawak balik 
How cool is that ?

BTW , tak semua customer-customer yang datang situ kejam . Ramai je yang baik dan peramah . Ada je orang yang faham dengan situasi kitorang . So sweet kan =D Aku suka customer yang macam nie . Harap korang pon jenis yang macam nie .

PESANAN PENAJA 

" Banyakkan bersabar =) Jangan marah-marah nanti cepat tua "

For this entri tak sempat nak bergambar , so pakai gambar capture lalu phone kawan je . Untuk makluman , handphone aku semalam jatuh dalam sinki yang dipenuhi dengan air masa aku tengah basuh pinggan . Bagos nya Zharif Azis bekerja =)

Ahad nie aku cuti =) Ada orang taja nak ajak aku pergi somewhere . Alhamdulillah murah rezeki aku
Nak berterima kasih dekat Fieyna Abd Manan sebab dia ada tulis entry untuk aku . KLIK
Terharu baca blog dia =') Terima kasih .

Dah tu je .
Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

See ya !

21 comments:

  1. Hmm mcm2 .. dh ada pengalaman keje kt pakli, bole la tahan ..

    ReplyDelete
  2. terbaekk laaa entri kau !
    hahaha

    ReplyDelete
  3. hahahahaha.!!! lawak pun ada. Zharif Azis yang hensem lagi menggodakan, order pliss. ayat ni xleh blah. hahahhaa..cool entry bro ;)

    ReplyDelete
  4. HAHAHHAHAHA entah bahasa ape zharif cakap tu :DD btw, ada kwn keje kdai sushi..bese la keje dgn cina, slalu kena tengking kena marah, kena buat sume keje, xbleh duduk, keje hbs lak kul11 mlm.. nice kan? -.-

    ReplyDelete
  5. adil : tapi dekat pakli takde sampai kene tengking2 pon

    teya : tenQ ^^

    ReplyDelete
  6. kimy : kalao datang sini , nak order ckap mcm tu tau . muahahahha =D

    fateen : bukan keje dengan cina tapi customer nya banyak cina . huhu . kat situ pkerja semua nya melayu , 2 india , 3 nepal mari =)

    ReplyDelete
  7. adess..kenapalah zharif azis ni suka puji diri hensem? haisyy nasib baik hensem btul. haha, alaa mana2 tempat yg kena serve customer sume mcm tu. aku pon pernah kena tengking jgk. huhu

    ReplyDelete
  8. kann =) tapi dulu kat tempat lama xde sampai mcm nie =P

    ReplyDelete
  9. hhahahaha


    sekali kalau btul2 org cina ngn india bace neyh, mesti gelak guling2 sbb ayat berterabur (itu pun kalau setiap perkataan tu ada maknenye lah)..
    sekali ade terselit perkataan yg mencarut,,habes ar kau,kena report n banned.."Hey, officer,this boy named Zharif Azis yang hensem tu is a bad boy you know!"

    muahahhaa

    ReplyDelete
  10. pic ni je ke yg ko amek dr hp aq??
    btw, bpk lawak laa..aq pon kne cm ko gak kt cashier..
    siap kne perli lg tuhhh..

    ReplyDelete
  11. cik ummi : harap2 dorang tak baca , kalau dorang bace habis aku >__<


    fadz : ada je lagi cuma malas nak tarok banyak2 . huhu . senasib lah kita . eh keje pon satu tempat =D

    ReplyDelete
  12. alah2 ... macho nyeee keke
    siapalahh yg rajin candid pic tuu ..

    akk folo sinilahh .. x tahu kenapa akk folo kuikuikui ;)

    ReplyDelete
  13. kawan tempat keje yg rajinj sangat2 ambik gambar =) huhu

    thanx =)

    ReplyDelete
  14. salam gan ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya gan !

    ReplyDelete
  15. aku setuju bab cha ya nun alif tu

    ReplyDelete
  16. macam dah pernah ada pengalaman je =P hahahhaa

    ReplyDelete
  17. " Shi shi shoo , fo dishafou , okey dik yang nie bagi satu . Se fomei lin ? Shafou , shie so fotot toye , okey bagi yang nie lagi satu tapi tak nak bawang ye dik . Se mo ? fishou toforeo ferrero roshe , po ta chi fi mathafaka . Ko be fosyoputa fi mokolitou . Okey itu saja dik =) "

    " Ina puringge ? Nalek , sundiram tanalayem , akak nak ini mari tapi akak tak nak itu cendawan . Kelonggopori elek , ayoyo mo tamil laddu , nak tambah yang nie 4pcs ye dik . Poraaa vaan na vil astromali two o wan bolecuriya boli kanggena ? Ama pucik , elek . Okey itu saja dik =) "

    " Nak yang nie ke yerp ? Takot nanti tak habis pulak kan . Okey dik bagi akak yang nie satu set . Eh papa , nak ke bungkuskan untuk mak kat rumah . Kat rumah ada berapa orang ye ? Takot nanti dorang berebut pulak . Dik , yang nie akak nak bungkus tapi nak empat set . Dah tu je ke papa ? Mama dah lapar nie . Baby dalam perut pon dah tendang-tendang nie . ini semua salah papa lah nie yang buat mama buncit macam nie . Eh ? Okey itu je dik . Nanti kalau ada lagi akak panggil yer "

    ni kelakar ! HAHA

    Tapi serious kastemer cina paling menyirap .

    ReplyDelete
  18. memang , mencirap sangat .

    Thanx =')

    ReplyDelete

Home