Wednesday, June 20, 2012

Sunway Lagoon

Assalamualaikum 

Hari ahad yang lalu , 17 jun 2012 , aku telah di taja untuk bermandi-manda di Sunway Lagoon . Memang excited sangat lah kan . Sebab Sunway Lagoon nie memang tempat feveret aku dari kecik . Kalau boleh nak pergi hari-hari tapi apa kan daya , bukak wallet hanya rama-rama yang keluar . Ohh sadis nya hidup ku ~

Tak nampak macam tengah excited pon kan 

Saja je buat muka macam tu . Tak nak lah tunjuk macam kampung sangat . Muahaha =D

Sape yang taja ? Mesti korang nak tanya kan , alaa tau dah . Korang memang suka sangat jadi wartawan tak berbayar nie kan . Meyh aku bagi tau . Aku di taja oleh ........

Dorang lah yang taja ^^

Dorang nie keluarga si Faries . Keluarga dia buat family day . So lokasi nya di Sunway Lagoon lah . Mak dia ajak aku ikut sekali . Orang dah ajak sape je yang nak tolak kan ?

Tapi malu sangat-sangat sebab seluruh ahli keluarga dia ada . Termasuk tunang kakak dia , abang-abang ipar dia , kakak-kakak dia , anak-anak buah dia . Pokok nya semua nya ada . Cukup dan lengkap . Tak ada tinggal satu pon . Semua yang pergi 17 orang termasuk aku .

Ini keluarga besar Faries =) Budak kecik lagi 2 orang merayau masa nie
( Tukang ambik gambar : Tunang kakak dia yang baju kuning )

" Acik , terima kasih sangat-sangat sebab ajak saya =) "

Sebenarnya nak terima kasih kat semua keluarga dia sebab dah baik sangat dengan aku =) Tak tau nak cakap apa lagi . Terima kasih ye semua .

Yang nie dah kenapa ?

Okey jom teruskan dengan percutian aku di Sunway Lagoon . Sabtu malam aku dah gerak pergi Negeri Sembilan tidur dekat sana sebab nya nak gerak beramai-ramai besok pagi nya . So dalam jam lapan pagi macam tu baru semua bertolak pergi ke Sunway Lagoon . Sampai Sunway jam 10 something macam tu .

Tangan aku yang ada parut tu -__-

Konon je -__-

Lepas dapat tiket je terus cari port letak beg . Then start main benda-benda kat situ . First kitorang main permainan kasut =) Rasanya korang tau kot .

Kasut 

Muka teruja 

Yang kedua kitorang main burung terbang . Tak tau lah nak panggil apa . Tengok bentuk macam burung zaman dinosour .

Inilah bendanya 

Muka tak tahan pundi kencing 1

Muka tak tahan pundi kencing 2
( Takde misai dah )

Yang ketiga kitorang main pelampung air benda ntah . Alaaa benda nya yang kaler oren tu . Dia macam bot tapi jenis yang bulat dan bawah nya ada pelampung tayar yang besar .

Eh lompat-lompat pulak dia 

Le me in boat 

Budak nie main semua benda takot , dari mula sampai akhir asyik mengucap je -__-


Yang keempat , kitorang masuk rumah hantu . Seram lah jugak bila masuk tu . Cuma tak faham kenapa tetibe ada tayangan dalam tu . Lawak ke rumah hantu ada tayangan perdana bagai ?

Masa nie tengah fikir sama ada nak masuk ataupon tidak 

Seram lah sangat 

Le me in front of rumah hantu 

Lepastu terus berkumpul balik dengan keluarga dia . Kamera pon aku tak bawak sebab nya letak dalam beg . Beg mak si Faries yang jaga . So memang tak ada gambar lah .


Ihsan kamera abang ipar dia =)

Masa nie naik kayu balak ular yang tinggi tu . Sumpah takot gila bila nak jatuh ke bawah tu . Curam sangat . Dah lah naik dengan abang-abang ipar si Faries masa nie -__- Tau tak MALU tu apa ? Tapi dalam gambar ketawa tak ingat dunia . Habis braces tunjuk orang sana sini .

Lepastu ramai-ramai naik kapal besar yang terbalik-balik , naik penukul , naik roller coaster , naik cawan pusing-pusing . Lepastu pergi ke extreme park main motor merah yang besar , main paintball , main lompat-lompat , naik swan lake dekat tasik . Alaaaa kalau korang tengok Seia Sekata Schawal dekat Astro Ria , mungkin korang tau kot . Then kitorang pergi mandi-manda . Baru lah teringat nak bawak kamera .

Flying fox tu tak sempat naik sebab kene beratur panjang >__<

Mat salleh sana sini ber-bikini bottom . Seksi-seksi ngat .

Tamat sudah . Terus siap-siap nak balik sebab dah dekat pukul 6 . Tapi kitorang semua tak terus balik . Sempat lagi naik roller coaster buat kali kedua . Lepastu naik cable car pusing-pusing yang macam kat funfair tu . Maklumlah , kan jarang dapat pergi tempat-tempat macam nie , so manfaat kan peluang yang ada .

Bila bekas jerawat dekat dagu tu nak hilang -__-

Pelancong kat belakang tu usha pelik pulak pehal ~

Yang lain semua nya tengah main roller coaster 

Lepastu baru lah start berposing amek-amek gambar sebelom nak balik Negeri Sembilan .

Ini tempat roller coaster =) 

Eh ?

Le tiger sedang beristirehat ~

Beruang depan mainan cawan 

Gula-gula kapas kat sini memang sedap ^__^

Why so serious ? Chill lah 

Eh eh dah senyum nampak braces =D

Keychain tu bapak mahal . Kecik je pon >__<

Tiket yang aku pakai tu ( Jam ) , aku tukar dengan baju tu . Lepastu beli sikit souvenir untuk sir Ramlan sebab dah baik hati bagi aku tukar cuti di mana Pizza Hut memang busy pada hari Ahad =)

Nak balik dah =') Lain kali datang lagi yerr 

Sebelom balik singgah dekat RnR mana ntah , laksa dia memang super sedap lah .


Actually nak tunggu kakak-kakak dia upload gambar tapi nanti macam lambat sangat pulak . So terpaksa hapdet dulu . Gambar-gambar tu nanti aku selit-selit kan lah kat entri nie . Korang kene lah rajin bukak blog jejakakaula nie . Ahaks ~

NOTE : Aku ada tambah gambar lagi . Ihsan kamera DSLR abang ipar dia . Harap maklum .

PESANAN PENAJA


" Terima kasih buat Faries sekeluarga sebab dah belanja saya =) "

Alhamdulillah siap jugak entri nie . Dah aku nak pergi kerja nie . Byebye ~
Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

See ya !

20 comments:

  1. syoknya dia bercuti.. aishh, jeles ! haha

    ReplyDelete
  2. wohhhhh!!! sunway lagoon. lama dah tak mandi2 kat taman tema ni semua. best siot! tengok gambar pun dah eksaited. hehhehehehe :3

    ReplyDelete
  3. Fara : mmg syok abis =) tak mo jeles2 hehehe =)


    kimy : dekat sini mmg best mcm2 permainan ada . seronok sgt ^^

    ReplyDelete
  4. adess kimy awat komen cepat sgt? haha oh eh kau nampak hensem ja ngan budak kecik tu. kah3 sila percaya

    ReplyDelete
  5. Bukan selama nie mmg hensem ke ?
    Eh =P btw TENQ ^^

    ReplyDelete
  6. untunglaaa pi Sunway Lagoon ^^

    ReplyDelete
  7. Aku x pnh pergi lagi..mcm best jek.. :)

    ReplyDelete
  8. Putry : untung sgt2=D


    sam : mmg best, walaupon harga tiket masuk agak mahal sedikit ^^

    ReplyDelete
  9. hahaha mmg la. tak pyh la aku nk bgtaw sbb aku taw kau mmg sll puji diri hensem pon. kah3

    ReplyDelete
  10. whoa. untunglahh. hehe. aku tringin jugak pi sunway lagoon. tp xdak rezeki bhaii. haha. XD

    ReplyDelete
  11. fakhrul : Pergi jelah ,mmg sgt2 seronok ^^

    ReplyDelete
  12. haha sweet gila korang berdua ni >.<

    Bestnyaaaaa . Oi kerja lah kerja !! HAHA :D

    ReplyDelete
  13. patot la x dtg keje..=,='
    tahukah anda, sale ari ahad ritu rm12k??
    naek giler sbb busy nk mati..haihhh

    ReplyDelete
  14. aliff : kitorang adik beradik kot . hahahaa =D

    fadz : saya tau lahh =P padan muka penat . hikhik

    ReplyDelete
  15. hoi~smpai ati ko zarep..nnty jatuh tgge lg kang pdn muke..

    ReplyDelete
  16. comel2 je pic aq ^^ TENQ zharif masukkan .hehehehe =)

    ReplyDelete
  17. fadz : werkk =P

    faries : sama2 =) terima kasih belanja ^^

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum... best kan pergi sunway lagoon.. keriangan tak terkata.... rase sehari macam tak sempat nak main semua tu...

    Jemput baca entry terkini :

    BERCUTI DI SUNWAY LAGOON PART 1 (VUVUZELA, WATERPLEXX 5D, GFORCEX)

    salam kenal - :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sangat best !! tambah-tambah orang belanja ^^ huhu

      Delete

Home