Sunday, September 2, 2012

Hari Raya Episode 4

Assalamualaikum 

Lembab benor aku nak buat post nie . Padahal kat rumah lenggang kangkung je . Okey jom lah sambung episode hari raya aku nie . Dah basi dah raya aku nie .

Hari Raya Keenam

Lepas solat jumaat , kawan aku ajak pergi beraya . Dorang nie time pagi-pagi xde lah pulak ajak beraya . Dah dekat-dekat matahari nak tenggelam baru lah ajak beraya .

First rumah aku pergi beraya rumah Farah . Kawan sekelas time form 5 , sekarang dia dah nak fly ke Canada . Ke dah fly dah ? Tak ingat lah dia fly bila .

yang paling kiri itu Farah =)

Masa mula-mula , memang ini jelah yang ikut beraya . But then bila kitorang pergi beraya rumah Termidzi , baru lah ramai sikit ahli nya .

Ramai kan =)

Habis je pergi rumah Termidzi , kitorang pergi beraya rumah cikgu sejarah kitorang masa form 5 , Cikgu Hasni . Best kot pergi rumah cikgu Hasni nie . Sebab nya dia jenis yang kelakar . Pandai melawak . Tapi aku agak kecewa sedikit bila dia tersilap panggil nama aku =( Sobs sobs

Macam mana cikgu Hasni boleh terlupa nama budak yang selalu tidur dalam kelas sejarah dia ? HOW CIKGU HOW ?

Sempat gak nak bergambar 

Mee yang cikgu hidang santak sedap >__< Lupa lah nama nya apa , tapi katanya masakan orang johor . Mee jawa bandung kot nama nya . Kalau tak silap lah .

Dap dap ^^

Balik tu terus pergi rumah ustazah Alizawati . Rindu sangat dekat ustazah . Ustazah nie cikgu Syariah Islamiyah and Quran Sunnah kitorang , merangkap guru kelas juga . Dari form 4 sampai form 5 . So memang hubungan kitorang ibarat ibu dan anak . Eceyhh .


Lama kot kat rumah ustazah . Dekat nak maghrib baru kitorang balik .

 Aktiviti sebelom maghrib

Kamera nie lawa doh >__<

Nampak tak yang aku tengah busy telefon tu ? Actually ibu aku dah bising dah . Sebab dah plan nak pergi ke suatu tempat . Tapi aku tak balik-balik .

Balik rumah cepat-cepat , solat maghrib kejap terus blah naik kereta satu family .

Cukup 5 beradik , aku anak kedua oke .

My ibu nak belanja kitorang satu family makan dekat Q Thai Avenue Restaurant ( Sizzling and Steamboat ) . Dah lama dah ibu aku rancang benda nie tapi malangnya , bila adik perempuan aku balik asrama , adik laki aku pulak xde . Dan begitu juga sebaliknya . So tak pernah complete lah . Raya je yang semua ada . Cukup 5 beradik kat rumah .

 Ini baru sikit yang kitorang ambik

Celup jangan tak celup , bakar jangan tak bakar 

 Aktiviti memasak dimulai

 Zharif nie serious sangat lah -__-

 Ayah aku pon tak nak kalah oke

My ibu sentiasa bersedia untuk kamera 

 Kebatakan teserlah 

Masa untuk makan

Gigit jangan tak gigit ibu 

Perut tak kembung , tapi mulut yang kembung . acano tu ?

Gilos

Adik beradik aku

Dah habis dah ^__^

Best gila lah masa nie . Ambik makanan tak ingat dunia . Makan sebanyak mana yang kita suka . So gasak lah kan . Tapi kene ingat , kalao tak habis makan , setiap 100 gram kene bayar extra 10 hengget . So nak ambik tu kene beringat jugak lah .

Restoran QThai Avenue

Satu kepala untuk steamboat sahaja , RM 23 . Untuk yang sizzling dan steamboat macam yang keluarga aku nie , RM 27 satu kepala . Air lain harga . Terima kasih ibu belanja kitorang semua makan =) Lenkali belanja lagi yer . Huhu

Hari Raya Ketujuh

Jam 8.30 pagi dah bersiap nak pergi beraya dengan kawan-kawan . Satu rumah je tapi agak jauh . Aku pergi beraya rumah Hafizi .

Hafizi , gambar kedua paling kiri .

Alolo syazwan comelnya =)

Sampai rumah dalam pukul 2 petang macam tu . Kenyang sesangat balik dari rumah Hafizi . Tapi sedara aku yang depan rumah ada buat open house . So kene makan lagi -___-

Ayam KFC pulak dia bagi >__<

Malam nya pula , aku dan keluarga beraya ke rumah Marini . Masih lagi ingat akan si gadis yang bernama Marini ? Sila rujuk hari raya episode 3 yerp .

Makan lagi ^__^

Muka happy dapat makan 

Makhluk yang baju kuning tu datang rumah aku petang , so kene angkut dia sekali pergi beraya rumah Marini . Baju kuning tu pinjam tu , tak tahan >__<

Hari Raya Kelapan

Tak pergi beraya pon , cuma pergi berdua dengan si Faries makan Tutti Frutti yang baru bukak dekat Banting nie . Masa first day bukak , santak ramai yang pergi >__< Kitorang pergi hari ketiga kedai tu beroperasi . Orang pon dah kurang sikit tapi still ramai .


Ada diskaun , tu yang pergi tu . Almaklumlah , baru bukak kan . Huhu . Macam-macam ada dekat Banting nie . Tak payah nak pergi jauh-jauh . Kat Banting pon dah cukup .

-------------------------------------------------------------------------

Ini sahaja episode raya aku untuk tahun ini . Cukup lah sampai hari raya kelapan je aku cerita . Beraya pon cuma seminggu je . Hari lain semua dah busy kerja , dah busy nak sambung belajar . Banyak rumah tahun nie aku tak raya . RUGI ! RUGI ! RUGI !

PESANAN PENAJA


" Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-55 Malaysia "

Seronok pulak main colour-colour kat muka . Facebook aku upload lain , twitter pon aku upload lain . Pokoknya , semua nya lain . Kalau nak tengok , boleh lah klik icon yang kat tepi kiri korang tu .

Entri akan datang , aku akan bercerita tentang percutian aku ke Genting Highland =)

Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

See ya !

8 comments:

  1. best entry =) yang pic conteng2 muka tu ? haha . kelakar =) but .. PATRIOTIK sangat ^_^ hahaaaa

    ReplyDelete
  2. Tuti frutty sgt sedap..btw gmbr aku hensem2 oh =P

    ReplyDelete
  3. I wish boleh raya banyak rumah hari tu. Rindu orang Malaysia (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kan , banyak rumah tak raya . tak sempat >__<
      entah bila lah kan orang tu balik malaysia lagi =)

      Delete

Home