Tuesday, October 30, 2012

Salam Aidiladha

Assalamualaikum 

Agak busy ye sejak akhir-akhir nie . Jadi harap maaf akan ketidakterupdatekannya .
Mampu sebut ? ( Mesti korang tengah cuba sebut sekali lagi =D )

U can see through my tangan that i'm sooo skinny >__<

Wahhh , dua baris perkataan terus ada gambar , gelojoh sangat tau nak tayang baju raya . Actually , this baju suppose to be wear on second day of raya aidilfitri BUT my tukang jahit tak dapat nak menyiapkannya seperti yang telah di janjikan . This baju siap 2 minggu lepas raya -____-

My bad jugak sebab lambat hantar baju nie kat dia . Sebulan sebelom puasa baru nak hantar . So aku decide pakai baju nie time raya aidiladha .

KEJAP !
Ini entri pasal baju raya yang tak siap ke , or pasal raya haji ? Dah lari jauh nie >__<

Aku nie sebenarnya nak cerita pasal raya aidiladha tahun nie . Agak menyedihkan cerita aku nie sebenarnya . Lebih sedih dari cerita orang yang tak dapat nak balik raya tau .

Cerita nya macam nie , aku kena kerja pagi raya tu . Masuk jam 9 pagi pulak . Boleh bayangkan tak kesedihan nya macam mana ? Kalau pasang lagu Siti Nurhaliza yang Air Mata Zulhijjah tu , mesti korang menangis .

Maka bekerja lah aku pada pagi tu .

Muka di pagi raya -___-

I thought raya haji nie gaji aku on that day would be count as triple . Sebab tu kan cuti umum so aku tak mintak cuti lah . Hari isnin sebelum raya tu baru aku dapat tau gaji di kira macam biasa . How sad . Dah terlambat untuk mintak cuti . Ramai dah staff mintak cuti on that day .

Tapi sebelom aku pergi kerja tu , Alhamdulillah sempat aku pergi solat raya =) Gembira sangat sebab hajat tersampai . Walaupon tak dapat nak dengar khutbah raya . Takpe lah , janji aku dapat solat . Habis solat je terus cepat-cepat aku beredar sebab dah lambat nak pergi kerja .

 Lambat 3 minit >__<

Tahun nie tak dapat nak tengok lembu kene korban . Tahun lepas dapat tengok , 3 ekor lagi . Ibu aku dah siap-siap masak sehari sebelom raya aidiladha tu . Macam-macam dia masak , antaranya rendang ayam , kuah kacang dan ketupat . Memang malam tu jugak aku tibai semua nya >__<

Malam raya  

Apa-apa pon , kerja pada hari raya memang satu penyeksaan di mana orang lain semua berbaju melayu , berbaju kurung . Yang kita nie pulak beruniform kerja . Lepastu orang sibuk datang serbu Pizza Hut Banting . Memang terbaik lah kan . Kedai busy gila masa tu . Tapi Alhamdulillah , walaupun kedai busy , duit cashier yang aku jaga masa tu tak short . Alhamdulillah sangat-sangat .


PESANAN PENAJA


" Aku nak ucapkan selamat hari raya aidiladha kepada semua umat Islam di seluruh dunia "

Semoga Allah permudahkan segala urusan hidupku .
Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

See ya !

16 comments:

  1. kenapa gaji x triple? Ini tidak adil! Masa raya puasa dulu, aq g makan kat Pizza Hut Ipoh depa pakai baju raya tahu termasuk yang non-Muslims. Pasai pa hangpa x pakai baju raya waktu kerja, baru feel raya. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal . Aku pon ingat gaji dikira triple . Rupanya tak .

      Manager aku ckap , raya aidilfitri je kerja pkai baju melayu . Raya haji tak . Huhu

      Delete
  2. Ketidakterupdatekannyer...*berbelit lidah* hehehe

    ReplyDelete
  3. Kesiannye zharif . huhu tp tkpe lah . pengorbanan jugak tu ! ^^

    Mcm best je life zharif kan jd pekerja pizza ni . Keep it up tau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best ? hurm boleh lah . tp sebenarnya banyak sangat masalah >__<

      Delete
  4. pengalaman lah tu. nanti bila dah jadi owner pizza banting tu, jangan ulang dah apa yg manager tu buat. bertimbang rasa sikit. hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. manager buat apa erk ? tak berapa faham =)

      Delete
  5. curlasss sngt BAJU raya tuuu =) btw even raya dah lepas ,,, SELAMAT HARI RAYA jugak laa ea ZA=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih najihah =) selamat hari raya jugak ^^

      Delete
  6. cantik baju n kaler baju tue.. :)

    ReplyDelete
  7. wah , rindu gile nak kerja pizza :D
    emm , pelik gak kan kenapa tak triple , masa kerja time raya aidilfitri dlu mmg masyuk . hehe :D

    ReplyDelete

Home