Tuesday, May 7, 2013

Pesta Buku 2013

Assalamualaikum

4 Mei yang lalu , diri ini telah menghadirkan diri ke pesta buku antarabangsa 2013 . Bertolak seawal jam 9 pagi dengan menaiki kereta with 3 others . Before heading to Kuala Lumpur , we go tu U-Mobile Centre at Bukit Tinggi first to cancel U-Mobile number . Moga ini menjadi pengajaran buat kakak dan adikku , dan juga mereka yang diluar sana agar tidak mengambil simkad2 free yang orang bagi kat tepi jalan tu . Walau mendesak macam mana pon orang tu , lawan and say NO . Jangan jadi bodoh . Itu je nasihat dari saya . Terima kasih .

Kembali ke topik asal .

See berapa banyak buku yang kakak aku borong -____-

Kakak aku nie memang gila novel so memang pesta buku nie lah detik yang paling dia tunggu-tunggu tau . Memandangkan diri ini tidak berapa gemar membaca novel . Yang tepatnya bukan tidak berapa gemar tapi memang tak suka . So aku tak tau nak buat apa dengan baucer buku yang aku dapat nie . Jadi penyelesaian terbaik ialah dengan membelanja kakak aku memborong novel-novel tu semua .

So i spend about 150 ringgit voucher for her . Selebihnya aku spend untuk diri aku . Tapi itu pon tak terpakai lagi . Aku mencari beg laptop sebenarnya tapi hurmmm hampehh je . Jumpa tu jumpa , tapi mahal sangat lah pulak . Time ada karnival kat UPSI nie , tak pulak aku membeli bag laptop tu . Adeii

Gigih cari line untuk online 

Aku and paris soooo tak tahan berada di dalam PWTC tu . Keadaan sesak gila kot . Bergesel sana bergesel sini , nasib baik diri ini pakai baju lengan panjang . Terhindar sikit dari segala dosa-dosa bersentuhan . Eh sejak bila mengambil berat terhadap isu bersentuhan nie zarep ? Runsing .

OOTD gitewwwww

Dah lah tak sarapan pagi , lapar gila kot . Makanan yang dijual kat PWTC nie mahal gila . Tak mampu den . Ais krim tepi jalan pon jadi tau pengalas perut yang berkeroncong nie .

Ais krim 1.50 sen

Then we reunite balik with my sisters and Shikin . Ameera Aqiela already balik this time . Then aku pergi la satu booth nie , dia lukis-lukis muka orang so aku pon dengan gatalnya pon buat . And the result was like asdfghjkl -_____-

-____-'

Ini benar-benar satu penghinaan terhadap diriku . Aku taulah muka aku panjang , leher aku panjang , tapi tak adalah panjang sangat kot kan . Uwaaa xnak main lukis-lukis muka lagi >__< Buat habis duit je , hasilnya yang adooo . Sangat tak memuaskan .

Muka gembira nampak kakak aku nie 

 Yatt hamzah was there =) 

Ustaz Don with his wife was there too =)

Then kitorang berlima pon bertolak ke Times Square . Tak sah lah datang Kuala Lumpur tak singgah ke Times Square , ye dakk ?

There you are 

Aku kene cari baju untuk dinner pada 15 Mei nie . Tak tau lah jadi ke tak , tapi beli jelah dulu . Tema dinner tu ialah "masquerade" . So kene lah cari topeng and baju yang nak dipakai malam tu . I already have a vision how am i gonna look like for the dinner so misi mencari semua benda pon berjalan . And it took me 2 hours to find a perfect white slim kemeja . So itu yang mengambil masa yang lama tu . Sorry to my kakak and my adik and Shikin sebab kene menunggu lama di kedai Crepe2U . Dengar citer sampai tertido-tido . Hahahaha

Finally , after 2hours searching , i found a perfect white slim kemeja . I'm happy !

Somewhere in Times Square , beautiful =)

Before we start shopping , we ate at Asian food court first . 

Alhamdulillah semua barang yang aku cari dapat , walaupon mengambil masa yang sangat lama . Tau-tau dah jam 8 malam masa tu . Perghhhh ! Then we all met at Crepe2U store then we chowww balik rumah . We send Shikin first then baru kitorang balik umah . Nasib baik turn paris drive masa nie , diri ini sudah sangat mengantuk . Sekian .

PESANAN PENAJA 


" Terima kasih to our PM for this 250 ringgit books voucher =) "

Harap dapat menggunakannya sebelum 31 May ini . Tak tau mana nak cari lagi beg laptop yang boleh dibeli dengan voucher buku nie . Kedai buku Popular jangan sebut , sangat cerewet . Menyampah !

Yang baik datang dari Allah , yang jahat tetap datang dari syaiton nirrajim .

See ya !

8 comments:

  1. Assalamualaikum dik zarep. Curi-Curi Cinta tu novel terbaru Siti Rosmizah ke? aduhh nak kena pergi beli ni. akak big fans dia kot. hahahaha. perghhh banyak gila membeli buku. menyesal tak pergi haritu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam kak sheila =) aah kot saya pon xberapa tau . rugi lah kak sheila sbb kat pesta buku nie je dapat discount . kat luar harga biasa , katanya =)

      Delete
  2. Pesta buku best! Tapi sebab aku pergi masa jet lag aku belum hilang, aku jadi penat sangat :(

    On the side note, asyik pergi TS je eh? Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb kau excited sgt kan nak pergi ? hahahha . kau an peminat tegar novel jugak kan =P

      TS tu dh mcm syurga membeli belah pakaian tau tak =P best best !!

      Delete
  3. banyak gila novel?! :O
    dah lama tak pergi pesta buku T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah , peminat tegar novel lah katakan . huhu =D

      Delete
  4. gila banyak novel. argh, meroyan aku nengoknya. Oh baru tau lelaki pon memilih jugak ek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha nie mesti pon peminat novel jugak kan ?
      memilih time perlu sahaja =) huhu

      Delete

Home