Thursday, August 7, 2014

Lebaran 2014 : Hari Raya Pertama

Assalamualaikum

Nak updated cerita raya aku. Baru berkesempatan nak hapdet. Busy buat preparation katanya. Preparation apa tu semua nanti aku cerita lain kali. Meyh dahulukan cerita hari raya dulu. Aku akan update cerita hari raya aku sampai hari raya ketujuh je. So jangan bosan pulak yerp =D

Hari Raya Pertama

Seperti biasa, pagi tu pergi sembahyang raya. Alhamdulillah dapat jugak sembahyang raya. Penuh ya ampun.

Balik solat raya, ayah capai tongkat dia yang tergantung belakang pintu then ajak bergambar, motif sangatttt ambik tongkat. Kok ye pon tunggu lah tukar baju raya dulu. Barulah vavavoom sikit.


Lepas semua dah siap. Masa untuk bermaaf-maafan antara ahli keluarga. Tahun lepas tak ada pon sesi bermaaf-maafan. Tahun lepas kan hari raya aku sangat tragis sedihnya. Dah lupa ke ? Kalau dah lupa, sila tekan SINI .

Kalau korang dah baca, korang tahulah betapa tragisnya hari raya aku tahun lepas. So raya kali nie aku pastikan ianya berjalan dengan lancar tanpa ada drama yang timbul. And Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

For the sake of camera X__X



Nak jugak lah mention, tahun nie merupakan tahun pertama raya without my braces. Tu pasal senyum lebar je tu. Alhamdulillah. Malas pulak aku nak upload gambar gegirls dalam blog haku nie. Kang tak upload kata apa pulak kan. Meyh lah aku belanja satu dua gambar.



iols tak nak lah ketinggalan dengan arus permodenan yang maha dahsyat nie jadi sesi monopod wajib ada. iols advance sikit, monopod guna kamera gedang, tak main lah guna smart-smart phone nie. Apa kelassss kan.

Kene pegang dua tangan sebab berat sangat, lulz
Nampak tak perbezaan orang yang baru bukak braces dengan orang yang tak pernah pakai braces ? 
Awat semua tak tayang gigi nie T__T

Tahun nie sadis jugak sebab baju raya cuma buat satu je T__T Itupon last minute beli kain. A month before puasa baru beli. 2 minggu sebelum puasa baru hantar tailor. Walaupon hantar lambat tapi baju raya tahun nie siap awal kot. Sebab selalunya baju raya family aku siap malam raya. Malam raya baru pi datang rumah tailor tu ambil. Tahun nie lain pulak cerita dia. Mungkin sebab tempah satu baju je kot.

Belanja outfit of the day sikit

Tahun nie ada sedikit perubahan. Perubahan dari segi tempat berkumpul and tempat beraya. Plus tak semua sedara dapat berkumpul. Sobs. Layan jelah erk gambar-gambar bawah nie. Entri raya haruslah spam gambar banyak-banyak kan.

Ewahnyaaa ayah bersama cousin-cousin ku
Awat sendu sangat aku tengok si Pussy belakang tu, nak ikut beraya kah ?

Rumah First beraya 

Rumah second beraya

 Rumah ketiga beraya



Rumah keempat beraya 

Tahun 1994 katanya 



Rumah kelima beraya 



Lepastu balik rumah sat untuk solat zohor. Then lepastu sambung lagi beraya. Terus pergi beraya rumah sedaraku di Negeri Sembilan. Makan daging rusa for the first time.

Rumah keenam beraya 

With ratu selfie, sembah ratu ....

Selalunya, lepas beraya rumah sedara aku yang dekat Negeri Sembilan nie, family aku akan terus berangkat pulang ke kampung. Tapi kali nie, kitorang patah balik ke Selangor, pergi beraya rumah sedara aku yang dekat Labuhan Dagang tu. Pergi ramai-ramai best sikit katanya, pergi satu keluarga je macam tak best.

Rumah ketujuh beraya

Kiri tahun 1999, kanan tahun 1992

Semua adik beradik aku berkongsi tahun dengan sedara-mara, aku sorang yang tak ada. Baik sebelah ibu, mahupon sebelah ayah. Feeling forever alone ~

Kaum bapa-bapa
4 more kaum bapa baru complete

Kaum ibu-ibu 
2 more kaum ibu baru complete

Sedara mara yang gegirls  

Gambar gegirls banyak yang goyang lah
5 more gegirls baru complete

Sedara mara yang boboys

4 more boboys baru complete


Hari raya pertama diri ini ditutupi dengan letupan bunga api. Tapi malang sekali diri ini tak dapat tengok sebab sedang menunaikan solat fardhu maghrib yang dah nak ke isyak tu. Astaghfirullah al azim.


Malam tu jugak terus bertolak ke Pahang. Dalam jam 1 pagi macam tu baru sampai kampung. Alhamdulillah everything went well. Jalan pon tak jammed sangat. Yang penting, singgah shopping barang-barang dapur untuk di bawa pulang ke kampung di Tesco Ampang, di mana harga udang dan sotong sangat murah on that day. Haruslah berkilo-kilo aku angkut kan. Peminat tegar udang dan sotong nie. Dah kenapa entri raya tetibe cerita pasal beli udang dan sotong kat tesco nie zarep >__<

Itu sahaja cerita hari raya pertama aku. Will continue my hari raya story on next post ya. Keep on reading !
See ya !

12 comments:

  1. Meriahnya raya. Aku raya pertama pun kena kerja T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. i feel sorry for you farah.. but it's okey,pengalaman kan bekerja di pagi raya.. huhu

      Delete
  2. Assalamualaikum dik, selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin.. meriah raya korang sekeluarga. bestnya akak tengok! ehh nak tanya skit, yang dok selfie dengan adik tu ada kembar ke? manisnya muka dia.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam kak sheila =)
      selamat hari raya juga ye kak sheila..
      nope, dorang bukan kembar.. yg tinggi tu adik, yg rendah tu kakak =)

      Delete
  3. kazen yg cantek tu twins ke? lawa giler muka dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. nope, they happened to be kakak n adik.. they're not twins =) hihi

      Delete
  4. Macam kenal rumah ke lima beraya.. Sedara pakcii hasan basri rupanyaa.. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup sangat kenal. Sedara jauh gak lah. Stay banting gak. N now student upsi sem 1. Hai senior!!! (Y)

      Delete

Home